اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان:

رشد 12 درصدی مسافران ورودی به گلستان

دبیر اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: درصد رشد مسافران ورودی به استان در سال 1393 نسبت به سال گذشته 12 درصد است.

رشد 12 درصدی مسافران ورودی به گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: ورود گردشگر و مسافر به استان گلستان در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته که نشانی از تبدیل شدن استان از حالت گذری به مقصد گردشگری است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: درصد رشد کل بازدیدها و نظارت صورت گرفته از مراکز اقامتی و پذیرایی و فعالیت‏های مرتبط با ستاد 15 درصد رشد داشته و بازدیدکنندگان از موزه‏ها نیز در این ایام 35 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

عباسی افزود: در ایام فعالیت این ستاد نسبت به سال گذشته تعداد عملیات امداد و نجات استان 25 درصد و بازدید از سایت موزه جرجان و برج قابوس 45 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امسال تعداد جشنواره‏ها (روستایی، فرهنگی و ...) رشد قابل توجهی داشته است و به میزان 130 درصد رشد را نشان می‏دهد.

وی همچنین به درصد رشد تعداد غرفه‏های صنایع دستی، سوغات و ملزومات سفر اشاره داشت که به میزان 110 درصد رشد را نشان می‏دهد.

عباسی همچنین فروش صنایع دستی را در سال گذشته 400 میلیون تومان و در سال 1393، 2 میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد که این میزان 250 درصد رشد را نشان می‏دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین به درصد کاهش تصادفات در سطح جاده‏های استان به میزان 31 درصد اشاره داشت و درصد کاهش مجروحان استان را 18 درصد عنوان کرد و افزود: درصد کاهش تخلفات صنفی در این مدت نسبت به سال گذشته 48 درصد بوده است.

عباسی همچنین اذعان داشت: ارائه خدمات به موقع و موثر به مسافران و گردشگران طبق سنوات گذشته، تبیین سیاست‌ها، اهداف و شرح وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط به منظور ارائه تسهیلات مناسب به گردشگران و بسیج تمام امکانات و نیروهای انسانی لازم به منظور راهنمایی و امدادرسانی مسافران و همچنین معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان از ماموریت‏های این ستاد است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان با هدف فراهم کردن تسهیلات لازم و هماهنگی بین‌بخشی و فرابخشی تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با گردشگری و سفر تشکیل شد تا در نتیجه با ایجاد امنیت و نظم و ایجاد محیطی سالم و رفاه نسبی خدمات شایسته‌ای را برای مسافران و گردشگران ورودی به استان ارائه کند.

دبیر این ستاد اظهار امیدواری کرد با رشد ورود گردشگر و مسافر به استان گلستان و ارائه خدمات مناسب در ستاد اجرایی خدمات سفر این استان، رضایتمندی لازم حاصل شده باشد.

انتهای پیام/2307/س/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول