اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان مطرح کرد

اصلاح ارقام محصولات کشاورزی، راهکاری مناسب برای مقابله با بحران سرمازدگی

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اصلاح ارقام محصولات کشاورزی می‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله با بحران سرما‌زدگی باشد.

اصلاح ارقام محصولات کشاورزی، راهکاری مناسب برای مقابله با بحران سرمازدگی

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وقوع سرما اظهار داشت: امسال نیز در نخستین روزهای سال شاهد وقوع سرما در استان زنجان بودیم که خساراتی را به بخش کشاورزی وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سرمای حاکم بر استان زنجان در سال‌جاری خسارات کم‌تری را نسبت به سال گذشته به محصولات کشاورزی استان وارد کرده است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: شهرستان‌های ماهنشان و زنجان از جمله شهرستان‌های استان زنجان هستند که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: وقوع سرمای شدید، پدیده‌ای است که همه ساله همزمان با گل‌دهی برخی از درختان بارده در کشورمان و به ویژه در استان زنجان شاهد وقوع آن هستیم.

تاراسی تاکید کرد: وارد شدن خسارت هر ساله ناشی از سرما به محصولات کشاورزی اعم از باغی و زراعی در کشورمان و در استان زنجان ضرورت توجه به این موضوع را نشان می‌دهد. یافتن راهکاری مناسب و عملی برای مقابله بحران سرمازدگی و کاهش شدت خسارات ناشی از آن امری ضروری است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ارقام محصولات کشاورزی گفت: اصلاح ارقام موجود در بخش کشاورزی و انتخاب و کشت ارقام مقاوم به سرما می‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله با بحران سرمازدگی باشد.

این مسئول اظهار کرد: مقابله با پدیده سرمازدگی محصولات کشاورزی موضوع مهمی است که باید در قالب طرح ملی بررسی شود.

تاراسی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است مرکز تحقیقات کشاورزی با مشارکت دانشگاه در زمینه ارقام قابل کشت تحقیقات لازم را به عمل آورده و به کشاورزان معرفی کنند.

انتهای پیام/73010/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول