اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

نصب قفسه ویژه نوسوادان در کتابخانه‌های اردبیل

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بر اساس تفاهم‌نامه بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل و نهضت سواد‌آموزی قفسه ویژه نوسوادان در کتابخانه‌های عمومی نصب می‌شود.

نصب قفسه ویژه نوسوادان در کتابخانه‌های اردبیل

داریوش سفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل آمادگی دارد به عنوان دانشگاه عمومی جهت کمک به ارتقای سطح معلومات و آگاهی نوسوادان و کم‌سوادان عمل کند.

وی همچنین از ایجاد زمینه برای عقد تفاهم‌نامه مابین این اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل و نهضت سوادآموزی استان خبر داد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: جلسات بررسی این تفاهم‌نامه بین کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و نهضت سوادآموزی برگزار شده و هم اکنون در مرحله نهایی عقد این تفاهم‌نامه هستیم.

سفیدی افزود: بر اساس این تفاهم قفسه ویژه نوسوادان در کتابخانه‌های عمومی نصب شده و مسابقات ویژه فرهنگی و کتابخوانی با همکاری این دو نهاد فرهنگی در بین سوادآموزان برگزار خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: کمک در جهت شناسایی و معرفی بیسوادان به نهضت و نیز ارائه کتب لازم به سوادآموزان از دیگر راهکارهای کتابخانه‌های عمومی در جهت بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی نوسوادان و کم سوادان در سطح استان است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل کم سوادی برخی شهروندان را یکی از مهمترین مشکلات فرهنگی استان دانست و اظهار امیدواری کرد که با ارائه سیاست‌های تشویقی، زمینه لازم جهت ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی این تعداد مهیا شود.

سفیدی همچنین از آمادگی کتابخانه‌ها به عنوان دانشگاه عمومی جهت کمک به افزایش سطح معلومات و دانش کم سوادان و نوسوادان استان خبر داد.

وی گفت: کتابداران به عنوان پرچمداران توسعه فرهنگی استان، مبارزه با بیسوادی و کم سوادی را از اهم وظایف خود دانسته و تمام تلاش خود را در این جهت به کار خواهند بست.

انتهای پیام/62004/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول