اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل خراسان شمالی تاکید کرد

پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌های خراسان‌شمالی

بازرس کل خراسان‌شمالی بر پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌های استان تاکید کرد.

پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌های خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام موسی فتوحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به الزام قانونی شهرداری‌ها برای پرداخت حق کتابخانه‌ها به منظور گسترش کتابخوانی تصریح کرد: بازرسی در صورت استنکاف شهرداری‌ها از پرداخت حق کتابخانه‌ها، ورود خواهد کرد.

وی گفت: بی‌گمان توسعه کتابخوانی به عنوان غذای روح که در آموزه‌های دینی هم توصیه شده است، باعث افزایش سرانه مطالعه خواهد شد.

بازرس کل خراسان‌شمالی در ادامه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان را در سال جدید، بازرسی از شهرداری‌های استان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه این بازرسی‌ها به‌طور خاص انجام و سازمان بازرسی به صورت ریز وارد پرونده‌ها خواهد شد گفت: این بازرسی‌ها به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام فتوحی طی سال گذشته بازرسی استان نشست‌های جداگانه‌ای را برای اعضای شورای اسلامی و شهرداران مرکز شهرستان‌های استان با نگاه پیشگیری برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور قطع بخشی از آسیب‌هایی که در شهرداری‌ها وجود داشته با ارائه نشست‌های آموزشی و تذکرات جلوگیری شده و این رویه نیز در راستای همین دیدگاه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اعضای شورای شهر و شهرداران بایستی به حدود مسئولیت خودشان و قوانین مرتبط شناخت کافی و اشرافیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/63002/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول