اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد

اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی اولویت اداره‌کل راه و شهرسازی استان در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی نام برد.

اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی

محمدصادق وجدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد معنای درست اقتصاد مقاومتی را درک نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان در تمام اقدامات خود با تفکر بسیجی ورود پیدا کرده و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

وجدی با اشاره به راهبرد اقتصاد مقاومتی نیز، افزود: متاسفانه برخی‌ها معنای درست اقتصاد مقاومتی را درک نکرده‌اند، چراکه معمولاً اقدامات برنامه‌های آنها یا این راهبرد مطابقت ندارد و بر این باور هستند که منظور از اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اولویت‌بندی پروژه‌ها، استفاده مناسب و درست از منابع و اعتبارات، بهره‌وری و بهینه‌سازی لازم با توجه به اعتبارات و بودجه لازم، برنامه‌‌ریزی پروژه‌های بلند مدت و کوتاه مدت در سطح ملی و منطقه‌ای با کاهش هزینه‌ها به کمک اقتصاد داخلی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان داشت: اداره راه و شهرسازی استان با مطالعات گسترده در سه حوزه کاری شامل ساخت آزادراه کنارگذر شرقی سنندج جاده سنندج ـ همان و جاده سنندج ـ مریوان با رویکرد اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

وجدی افزود: سعی کرده‌ایم طرح‌های مذکور را با هدف کاهش هزینه‌های احداث، کاهش میزان تصادفات و سوانح حمل و نقل جاده‌ای، کاهش استهلاک وسایل حمل و نقل و غیره انجام دهیم و با این کار گام مهمی در اقتصاد مقاومتی در استان برداشته و از کمترین امکانات بیشترین بهره را ببریم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات موثر در راستای اقتصاد مقاومتی احداث 270 کیلومتر راه روستایی با هدف محرومیت‌زدایی و جلوگیری از روند روبه افزایش مهاجرت به شهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر تا رسیدن به وضعیت مطلوب و احداث 1400 کیلومتر راه روستایی در استان فاصله زیادی داریم، گفت: با توجه به کمبود اعتبارات سعی کرده‌ایم با برنامه‌ریزی دقیق از کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

وجدی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ‌، با عزم ملی و مدیریت جهادی» به دنبال جذب سرمایه‌گذاران و کلنگ‌ آزاد راه کنارگذر شرقی با نگاه جهادی و رویکرد اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی در پایان احیای ظرفیت‌های مغفول با نگاه اقتصاد مقاومتی را از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل در سال‌جاری عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی با هدف ارتقاء دانش و اطلاعات کارمندان و همچنین اطلاع‌رسانی به مردم برای بهره‌وری بهتر را تقویت کنیم.

انتهای پیام/79002/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول