اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

288 نظارت بر تاسیسات گردشگری استان مرکزی صورت گرفت

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 288 نظارت محسوس و نامحسوس از 29 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال بر تاسیسات گردشگری این استان صورت گرفته است.

288 نظارت بر تاسیسات گردشگری استان مرکزی صورت گرفت

سید محسن رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک افزود: این نظارت‌ها در قالب کمیته‌های مشترک بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش پزشکی، تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت این استان در قالب 15 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی، 132 بازدید از رستوران‌های بین راهی، 25 بازدید از مهمانپذیرها، 42 بازدید از هتل‌ها و 74 بازدید از ستادهای اسکان مسافران صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از مجموع نظارت‌های صورت گرفته به چهار هتل، دو مهمانپذیر و 12 مجتمع بین راهی تذکر داده شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: به تمام مراکز اقامتی و گردشگری استان ابلاغ شده بود که اجازه هیچگونه افزایش نرخ در ایام نوروز را ندارند و بر این ابلاغ نیز نظارت کامل صورت گرفت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 88 هزار گردشگر و میهمان نوروزی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان محلات دیدن کردند، اظهار داشت: چشمه آبگرم، سرچشمه و باغات گل شهرستان محلات در ایام نوروز مورد بازدید مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی گفت: جاذبه‌های طبیعی محلات از نظر تعداد بازدید کننده رتبه اول را در سطح استان مرکزی کسب کرده است.

رحمتی ادامه داد: در ایام نوروز سال‌های گذشته نیز جاذبه‌های طبیعی شهرستان محلات بیشترین بازدید کننده را داشت.

وی تصریح کرد: آب نمای زیبا، درختان سر به فلک کشیده، چنار کهنسال و ارتفاعات صخره‌ای مشرف به این چشمه در کنار هوای دلپذیر و مطبوع موجب شده تا علاقمندان به طبیعت این مکان دیدنی را برای ایام تعطیلات نوروز خود انتخاب کنند به طوریکه می‌توان گفت؛ این نقطه پرجاذبه‌ترین نقطه استان در نوروز امسال همچون سال‌های گذشته بود.

وی اظهار کرد: جاذبه‌های تاریخی دیگر نظیر ستون‌های خورهه، آتشکده آتشکوه و بند باستانی نیم‌ور نیز مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

رحمتی ادامه داد: چشمه آبگرم محلات با خاصیت درمانی و تفریحی از شهرتی دیرینه برخوردار است که سالانه میهمانان بسیاری را پذیراست.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: غار نخجیر دلیجان و محوطه تاریخی ذولف‌آباد فراهان نیز به عنوان دیگر مکان‌های گردشگری و دیدنی استان پذیرای خیل عظیم گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی بود.

رحمتی در ادامه از بازدید روزانه 35 هزار نفر از موزه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: موزه‌های سطح استان از جمله موزه چهارفصل اراک، موزه حسن‌پور، موزه مفاخر، موزه مردم‌شناسی خمین، آشتیان، کمیجان و موزه چهارسوق ساوه در ایام نوروز امسال روزانه پذیرای بیش از 35 هزار نفر بازدیدکننده بود.

انتهای پیام/87012/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول