اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد

بازدید یک‌میلیون و 361 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در مجموع تعطیلات نوروزی یک‌میلیون و 361 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی ـ مذهبی و طبیعی استان قزوین بازدید کردند.

بازدید یک‌میلیون و 361 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بر اساس آمار، سفر گردشگران به قزوین در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافت.

وی از کاروانسرای سعدالسلطنه، بقاع امامزاده حسین(ع) و چهار انبیاء و مناظر طبیعی و تاریخی الموت به عنوان پربازدیدترین اماکن گردشگری استان قزوین یاد کرد و گفت: قزوین در ایام نوروز شاهد 222 هزار نفر اقامت از حداقل یک شب به بالا در مکان‌های در نظر گرفته شده برای اسکان مسافران بود.

قائم‌ مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی این ستاد بیان کرد: این ستاد در قالب 200 تیم با دو هزار و 500 نفر نیرو در بخش اسکان، حمل و نقل، اطلاع‌رسانی و امنیت در ایام نوروز به خدمت‌رسانی برای مردم و گردشگران پرداخت.

حبیبی با قدردانی از رسانه‌ها به دلیل اطلاع‌رسانی مناسب و به هنگام به شهروندان و مسافران در ایام نوروز، مهمترین عامل در افزایش میزان گردشگران و میهمانان نوروزی را تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد.

وی با اشاره به آماده‌سازی فضاهای شهری استان قزوین برای استقبال از مهمانان نوروزی، گفت: با تلاش مجموعه مدیریت شهری این استان فضای مناسبی در این ایام برای استقبال و پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی در شهرهای استان قزوین حاکم بود.

معاون عمرانی استاندار قزوین به تردد حدود هفت میلیون خودرو در جاده‌ها، آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان قزوین در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این رقم از سوی دستگاه‌های تردد شمار به ثبت رسیده است.

حبیبی از جاده‌های قزوین به عنوان یکی از پرترددترین مسیرهای کشور در ایام نوروز یاد کرد و افزود: تردد در مسیرهای ارتباطی این استان نسبت به ایام مشابه سال قبل 24.6 درصد افزایش پیدا کرد.

این مسئول ابراز کرد: با وجود افزایش ترددها در مسیرهای ارتباطی، شاهد کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای در استان قزوین بودیم و این استان از این لحاظ در کشور رتبه نخست را به دست آورد.

قائم‌ مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین اطلاع‌رسانی و تلاش خوب رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و همراهی رانندگان در کنار تلاش شبانه‌روزی پلیس و نیروهای امدادی همچون جمعیت هلال احمر، اورژانس و عوامل راهداری را در کاهش تلفات جاده‌ای امسال مؤثر دانست و افزود: با همکاری مردم و تلاش مسئولان مربوطه امیدوارم همچنان شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

حبیبی تلاش دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر برای خدمات‌دهی به گردشگران و شهروندان را قابل توجه خواند و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان را نیز مناسب دانست و عنوان کرد: این دستگاه‌ها همه توان و ظرفیت خود را در ایام نوروز برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافران و میهمانان نوروزی به کار بردند.

انتهای پیام/2667/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول