اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان خبر داد

جریمه ثبت‌نام‌کنندگان فاقد شرایط دریافت یارانه نقدی

معاون استاندار اصفهان گفت: کسانی که شرایط دریافت یارانه نقدی را نداشته باشند و اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم خوداظهاری کرده باشند، برابر قانون سه برابر یارانه نقدی جریمه می‌شوند.

جریمه ثبت‌نام‌کنندگان فاقد شرایط دریافت یارانه نقدی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی ظهر امروز در نخستین شورای اداری شهرستان کاشان در سالن اجتماعات گلزار شهدای دارالسلام گلابچی این شهرستان، از تهیه طرح آمایش و پیمایش فرهنگی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با کارشناسی دقیق هم‌اکنون در مرحله رفع نواقص و اشکالات است.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت مقوله فرهنگ برای تداوم شکست دشمن افزود: تخریب‌ها در این مقوله زیاد است که باید با هوشیاری و درایت این مراحل را پشت سر گذاشت.

به گفته وی، بحث اقتصاد و فرهنگ دو مقوله ای که به عنوان نگرانی و دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خبرگان رهبری مطرح شد باید توسط مسئولان بسیار مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد چرا که صدمات اشتباه و خطا در حوزه‌های فرهنگی جبران‌ناپذیر است.

فرماندار کاشان؛ نگرانی مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بان انقلاب از مباحث فرهنگی را یادآور شد و گفت: معظم‌له همواره آرایش و حرکت دشمن را زودتر از بقیه رصد می‌کند و با فرامین و تدابیر خود در این مورد هشدار می‌دهد.

جوادی در خصوص اقتصاد مقاومتی با توجه به تدوین سیاست‌های کلی آن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام و تنفیذ آن توسط مقام معظم رهبری و ابلاغ به رؤسای سه قوه گفت: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در شرایط خاص و حساس اقتصادی فعلی تنها راه حل مشکلات است.

وی مدیریت در مصرف را مهم‌تر از مدیریت در تولید عنوان و تأکید کرد: مدیریت در مصرف یکی از راهکارهای ایجاد اقتصاد مقاومتی است.

جوادی، برگزاری یک همایش با عنوان اقتصاد و فرهنگ در سال جاری در حوزه مدیران و دست‌اندرکاران این حوزه‌ها را در فرمانداری کاشان یادآور شد و گفت: این همایش با همکاری کمیسیون اقتصادی، فرهنگی مجلس و برنامه و بودجه با همکاری نماینده شهرستان می‌تواند چالش‌ها، راهکارها و مشکلات در این عرصه را به صورت کاربردی معرفی و شناسایی کند.

به گفته وی، رفع بعضی موانع اقتصادی در جذب سرمایه‌گذاران جدید و حفظ سرمایه‌گذاران موجود نیز یکی دیگر از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است که با اصلاح بعضی قوانین و مقررات در سطح کلان و رفع موانع قانونی می‌تواند شکوفایی و رونق هر چه بیشتر اقتصادی و فضای کسب و کار را فراهم کند.

رئیس شورای اداری شهرستان کاشان در ادامه در خصوص اجرایی شدن فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بیان داشت: مرحله و فاز دوم  با افزایش 20 و 24 درصدی قیمت حامل‌های انرژی آب و برق در سال 92 با شیب ملایم و بسیار زیبایی اجرا شد.

جوادی، اعمال افزایش قیمت گاز مایع، نفت سفید و کوره از پنج روز گذشته را نیز یادآور شد و گفت: واقعی‌تر شدن بهای حامل‌های سوخت به ویژه بنزین و گازوئیل نیز از چند روز آینده اجرایی می‌شود که مدیریت بسیار دقیق مسئولان در هدایت این مسیر را می‌طلبد.

وی مدیریت مصرف سوخت در ارگان‌ها بویژه شهرداری و بخش حمل و نقل را با افزایش قیمت سوخت مهم ارزیابی و تأکید کرد: مسئولان دقت نظر کافی در فرهنگ‌سازی و توجیه زیرمجموعه‌های خود و مردم در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی داشته باشند.

به گفته وی، مبحث پرداخت یارانه‌های نقدی و توقف کامل و آغاز آن در دوره ثبت نام متقاضیان با تکمیل فرم‌های خوداظهاری نیز مبحث دیگری در فضای اقتصادی کشور است که باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

فرماندار کاشان با تأکید بر مرحله راستی‌آزمایی پس از تکمیل فرم‌های خوداظهاری ابراز داشت: کسانی که شرایط دریافت یارانه نقدی را نداشته باشند و اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم خوداظهاری کرده باشند برابر قانون سه برابر یارانه نقدی جریمه خواهند شد.

جوادی انصراف از دریافت یارانه نقدی توسط افرادی که پرداخت یارانه در زندگی آنها تاثیر ندارد برای کمک به اقتصاد کشور و نظام را متذکر شد و گفت: اجرایی شدن فاز دوم قانون هدفمندسازی بسیار مهم و حساس است.

جوادی، فعالیت  منطقه ویژه اقتصادی کاشان و رفع مشکل کم‌آبی و خشکسالی در این شهرستان را نیز خاطرنشان کرد و گفت: با حمایت و همکاری نماینده شهرستان مقدمات اجرایی فعالیت در این منطقه در حال پیشگیری و آماده‌سازی است.

به گفته وی، رفع معضل خشکسالی و کم‌آبی نیز با اتخاذ سیاست‌های کلی در استان  بویژه در حوزه شرب در اولویت و در حال پیگیری است.

جوادی با تأکید بر پرهیز مسئولان این شهرستان از روحیه و تفکر جزیره‌ای در اجرای امور بیان داشت:همه باید با همدلی و اتحاد و هماهنگی در راه تحقق اهداف متعالی نظام ، آرمان‌های شهدا و امام شهدا و فرامین مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی در پایان با اشاره به پشت سرگذاشتن تعطیلات نوروزی و تقدیر از از فعالیت اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در کاشان بویژه کمیته‌های اجرایی پانزده‌گانه این ستاد گفت: آمار سفر به این شهرستان طی دو روز آینده اعلام در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اعلام می‌شود.

گفتنی است؛ نخستین شورای اداری شهرستان کاشان در 16 فروردین سال جدید با حضور مسئولان و مدیران اجرایی این شهرستان با قرائت زیارتنامه شهدا، فاتحه بر سر مزار امام جمعه فقید کاشان آیت‌الله سیدمهدی یثربی، تجدید عهد و پیمان با آرمانهای امام راحل، شهدا و اهداف نظام انقلاب اسلامی آغاز شد.

سخنرانی، نماینده فرماندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، پخش کلیپ سه جمله کلیدی مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های معظم له در سال 92 با نظرسنجی مخاطبان در سایت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و توزیع بسته فرهنگی شامل کتاب «الزامات و ارکان اقتصاد مقاومتی» سی‌دی و جزوه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای هماهنگی اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه در کاشان با موضوع اهداف، قوانین و مقرارت اجرای این قانون از جمله برنامه‌های شورای اداری بود.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول