اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

رفع فرسودگی فاضلاب شهری اصفهان نیازمند پیگیری مسئولان است

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: رفع فرسودگی فاضلاب شهری اصفهان نیازمند پیگیری مسئولان است و امیدواریم که معضل چندین ساله پوسیدگی فاضلاب شهری اصفهان با پیگیری‌های استانداری و سازمان آب و فاضلاب هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

رفع فرسودگی فاضلاب شهری اصفهان نیازمند پیگیری مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا امینی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت ایام نوروز اظهار کرد: ایام نوروز در روایات اسلامی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و جزو روز‌های بزرگ و قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه علامه مجلسی نیز نوروز را همانند عید غدیر دانسته است، اضافه کرد: نوروز در دین و مذهب اسلام از عظمت و کرامت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه سال 93 با تدبیر و ژرف‌اندیشی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: با توجه به تقارن آغاز سال جدید با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) امیدواریم که امکان بهره‌گیری مضاعف از انوار هدایت الهی و براکت فاطمی برای ما فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نگاه به گذشته برای عبرت‌گیری و نگاه به آینده برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی امری مهم و ضروری تلقی می‌شود، ادامه داد: ایشان در ترسیم افق سال جدید، دو مقوله اقتصاد و فرهنگ را مهم‌تر از مسائل دیگر برشمرده‌اند.

امینی با بیان اینکه همچنین بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب تلاش مشترک مسئولان و آحاد مردم برای تحقق شعار سال 93 امری مهم و ضروری است، تاکید کرد: در اقتصاد و فرهنگ کار بدون حضور مردم پیش نمی‌رود و گروه‌های مختلف مردم باید با اراده و عزم راسخ ملی در این عرصه‌ها نقش‌آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان موظفند با توکل به خداوند و با تکیه بر مردم در هر دو عرصه اقتصاد و فرهنگ مجاهدانه وارد میدان عمل شوند، افزود: در سال جدید باید اقتصاد به کمک مسئولان و مردم شکوفا شود و فرهنگ نیز با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت بزرگ کشور و ملت را تعیین کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اندیشه‌های فرهنگی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مجموعه‌ای از مؤلفه‌های نهفته در فرهنگ ایرانی و اسلامی جامعه ایران را نشان می‌دهد، گفت: برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های مناسب برای حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران تنها با لحاظ کردن اهداف و آرمان‌های واقعی نهفته در ارزش‌های والای انقلاب اسلامی امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: سیاست‌گذاری در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تنها با در نظر گرفتن اصول اساسی حاکم بر این دو منبع عظیم می‌تواند مفید واقع شود و نظام مقدس اسلامی را هر روز در مسیر‌های جدید ترقی و منازل استوار توسعه پایدار به پیش راند.

امینی با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) فرهنگ اساس سعادت یا شقاوت یک ملت محسوب می‌شود و رستگاری هر جامعه از راه اصلاح و احیای فرهنگی امکان‌پذیر است، ادامه داد: از نگاه امام خمینی (ره) فرهنگ دارای دو ساحت اصلی است.

وی با تاکید بر اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) بعد فردی فرهنگ با انسان و سعادت او ارتباط دارد و بعد اجتماعی آن در عرصه حیات اجتماعی انسان‌ها حضور دارد، تصریح کرد: با این نگاه فرهنگ موضوعی است ویژه انسان و ارتباطی وثیق با هدایت و تربیت او دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب بی‌شک بالا‌ترین و والا‌ترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است، اضافه کرد: به صورت اساسی فرهنگ هر جامعه، هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و یا انحراف فرهنگ، هرچند جامعه از بعد‌های اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد، اما پوچ، پوک و میان‌تهی است.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده امام خمینی (ره) در صورتی که فرهنگ جامعه‌ای وابسته و مرتزق از فرهنگ غرب باشد، ابعاد دیگر آن نیز به ناچار به سوی مخالف گرایش پیدا می‌کند، تاکید کرد: ایشان در جایی دیگر اساس سعادت را در فرهنگ جامعه می‌دانند.

امینی با تاکید بر اینکه اندیشه رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کل منسجم و واحد در افق‌های بلند‌مدت خود نقاط روشنی را دنبال می‌کند، افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های اندیشه رهبر معظم انقلاب وجوه فرهنگی این کل منسجم و واحد است.

وی با اشاره به اینکه توجه رهبر معظم انقلاب به فرهنگ در ارتباط مستقیم با ارزش‌ها و آرمان‌های اصلی پدید‌آورنده انقلاب اسلامی است، گفت: بررسی وجوه گسترده و متنوع اندیشه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب از دو مسیر امکان‌پذیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بررسی انقلاب اسلامی از جنبه‌های مختلف امکان‌‌پذیر است، اظهار کرد: در این میان فرهنگ در کنار عوامل اجتماعی دیگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و این بخش تلاشی برای بررسی ایده‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب از منظری کلی است.

وی با تاکید بر اینکه 18 فروردین و هفتم آوریل روز جهانی بهداشت و روز سلامتی است، ادامه داد: 19 فروردین نیز سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر و خوارشان بنت‌الهدی به دست حکومت بعث عراق در سال 1359 است.

امینی با اشاره به اینکه 20 فروردین نیز روز ملی فناوری هسته‌‌ای است و به مناسبت این روز یاد و خاطره شهید دکتر علی محمدی، شهریاری، شهید احمدی روشن و شهید رضایی‌نژاد را به عنوان شهدای هسته‌ای کشور گرامی می‌داریم، تصریح کرد: امیدواریم که در مذاکرات هسته‌ای حقوق مسلم کشور ایران حفظ شود.

وی همچنین 21 فروردین ماه را سالروز شهادت امیر سرافراز ارتش شهید سپهبد علی صیاد شیرازی دانست و اضافه کرد: شهید علی صیاد شیرازی در سال 1378 به دست منافقان کور‌دل به شهادت رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان فرسودگی شبکه آب و فاضلاب را یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر اصفهان دانست و تاکید کرد: از سال‌های گذشته تاکنون با این معضل بزرگ در اصفهان مواجه هستیم و انتظار می‌رود که سازمان آب و فاضلاب به این مقوله مهم توجه کند.

وی با تاکید بر اینکه رفع فرسودگی فاضلاب شهری اصفهان نیازمند پیگیری مسئولان است، افزود: امیدواریم که معضل چندین ساله پوسیدگی فاضلاب شهری اصفهان با پیگیری‌های استانداری و سازمان آب و فاضلاب هر چه سریع مرتفع شود.

امینی با بیان اینکه اصفهان هر ساله در ایام نوروز با حجم بالایی از مسافران مواجه می‌شود، اشاره کرد: در ایام نوروز امسال مدیران، مسئولان و نیرو‌های فعال در سطح شهر خدمت‌رسانی خود را به صورت ویژه به مسافران نوروزی انجام داده‌اند.

وی گفت: از استاندار، معاون امور عمرانی استانداری، فرماندار، شهردار و معاونان مرتبط با ستاد نوروزی، نیرو‌های خدوم شهرداری‌های مناطق، نیرو‌های ستادی و اداری، نیرو‌های فنی و تخصصی نیروی انتظامی، نیرو‌های پلیس راهور، اورژانس، بنیاد شهید و امور ایثار‌گران انقلاب اسلامی، اصناف و نیرو‌های تمام سازمان‌های خدوم در ایام نوروز تشکر و سپاس‌گزاری می‌کنیم.

انتهای پیام/63004/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول