اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای کاشان:

طرح فاضلاب کاشان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل آب و فاضلاب کاشان از بهره‌برداری طرح فاضلاب شهری این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

طرح فاضلاب کاشان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

محمدرضا اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با افتتاح طرح فاضلاب شهری این شهرستان در سال‌جاری 10 تا 15 هزار خانوار کاشانی از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی با تقدیر از صبر و شکیبایی شهروندان کاشانی در برابر مشکلات ناشی از اجرای طرح فاضلاب خاطرنشان کرد: در مدت زمان ایجاد کانال فاضلاب شهری شهروندان متحمل مشکلات زیادی شدند که اگر به اثرات بلندمدت و مزایای اجرای فاضلاب شهری توجه داشته باشیم این سختی‌ها در حاشیه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل آبفای کاشان بیان داشت: تاکنون با اعتبار 62 میلیارد و 700 میلیون یورو که از سوی سوی بانک توسعه اسلامی تخصیص یافته، 200 کیلومتر از این شهرستان لوله‌گذاری شده و 60 کیلومتر دیگر طرح نیز از طریق تخصیص بودجه‌های بخش عمرانی اجرا گردیده است.

وی افزود: امیدواریم در صورت تخصیص بودجه لازم در بازه زمانی حدود پنج سال، 540 کیلومتر از شبکه هدف کانال‌کشی شده و به بهره‌برداری برسد.

اسدی با اشاره به اتمام کار ساخت و تجهیز مدول اول تصفیه‌خانه کاشان تصریح کرد: این تصفیه‌خانه شامل چهار مدول و با ظرفیت ورودی 80 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.

به گفته وی در فاز اول ظرفیت ورودی 20 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز است و به همین میزان نیز پسآب ناشی از تسویه  وجود دارد که برای استفاده در صنعت، فضای سبز شهری و تغذیه منابع آب زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از پسآب تولیدی تصفیه‌خانه توسط شرکت ذخیره‌سازی گاز منطقه پیش‌خرید شده است و سایر متقاضیان نیز می‌توانند برای خرید به این اداره مراجعه نمایند.

مدیرعامل آبفای کاشان در خصوص توافق میان شهرداری و این شرکت گفت: آماده هرگونه همکاری با شهرداری کاشان چه در بخش بهره‌برداری از پسآب تصفیه‌خانه و چه واگذاری پیمانکاری بخش زیرسازی و آسفالت معابر مورد تخریب توسط اداره آب و فاضلاب هستیم.

اسدی عنوان کرد: پیش از اجرای طرح با مسئولان شهرداری مذاکراتی درخصوص اجرای پروژه داشتیم تا پس از احداث کانال و لوله‌گذاری توسط پیمانکاران آب و فاضلاب بهسازی و آسفالت سطوح تخریب شده را با پرداخت هزینه‌ای بیشتر به شهرداری واگذار کنیم که این امر در زمان شهردار قبلی محقق نشد و در حال حاضر نیز در صورت اجرای شبکه آمادگی هرگونه همکاری با شهرداری کاشان را داریم.

وی در مورد نحوه بهره‌برداری متقاضیان پسآب ابراز داشت: در قراردادی که با شرکت‌ها منعقد می‌شود هزینه انتقال پسآب تولیدی از درب تصفیه‌خانه بر عهده خریدار است و شهرداری کاشان نیز به منظور بهره‌برداری از پسآب تصفیه‌خانه با مشکل انتقال به منبع ذخیره و توزیع خود روبرو است.

انتهای پیام/63010/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول