اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پس از آزادی 19 عضو طالبان اعلام شد

تمدید یک هفته‌ای آتش‌بس بین طالبان و دولت پاکستان

گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» با انتشار بیانیه‌ای از تمدید مدت آتش‌بس بین این گروه و دولت تا 10 آوریل (21 فروردین) خبر داد.

تمدید یک هفته‌ای آتش‌بس بین طالبان و دولت پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» با انتشار بیانیه‌ای از تمدید مدت آتش‌بس بین این گروه و دولت تا 10 آوریل (21 فروردین) خبر داد.

«شاهدالله شاهد» سخنگوی طالبان پاکستان در این بیانیه، ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد که پس از این مدت شورای طالبان با تشکیل جلسه‌ای درباره نحوه تعاملات آتی این گروه در روند صلح تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گفته وی، طالبان در این مدت منتظر پاسخ دولت به خواسته‌های این گروه، از جمله آزادی اعضای غیرجنگجوی آن از زندان می‌باشد.

سخنگوی طالبان افزود: طالبان پاکستان به همه اعضای خود دستور داده که تا زمان رسیدن دستورات بعدی، از انجام هرگونه حملات بر ضد دولت و نیروهای امنیتی این کشور خودداری کنند.

طبق این بیانیه، طالبان با این اقدام خواهان اعلام موضع خود به مردم و نشان دادن عزم خود برای انجام جدی مذاکرات صلح است و این در حالی است که پاسخ دولت به این موضوع چندان رضایت بخش نبوده است.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که دولت پاکستان پنجشنبه هفته گذشته از آزادی 19 تن از اعضای غیرجنگجوی طالبان با هدف تقویت روند صلح خبر داد.

به گفته وزیر کشور پاکستان، این افراد از اعضای قبیله «محسود» بودند که طبق گزارشات اطلاعاتی دستگیر شده بودند.

با این حال، برخی اعضای طالبان بر این باورند که این افراد جزو گروه شبه‌نظامی «مولوی نذیر» که پیش از این در صلح با دولت بودند می‌باشند.

طالبان و دولت پاکستان ماه گذشته آتش‌بس یک ماهه‌ای برای پیشبرد روند مذاکرات صلح اعلام کرده بودند اما طالبان که از عدم توجه دولت به خواسته‌هایشان ناراضی بودند برای تمدید این مدت دچار اختلاف شدند.

آزادی 800 زندانی طالبان و نیز خروج ارتش از یکی از مناطق مرزی نزدیک افغانستان با هدف ایجاد «منطقه امن» برای این گروه، از جمله مهم‌ترین خواسته‌های شبه‌نظامیان از دولت بوده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این 19 عضو آزاد شده طالبان جزو لیست درخواستی این گروه بوده‌اند یا خیر.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول