اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

آزادی زندانیان؛ ریشه اختلاف طالبان و دولت پاکستان در مذاکرات صلح

دولت پاکستان و طالبان محلی این کشور بر سر آزادی زندانیان با یکدیگر دچار اختلاف هستند و تا زمانی که این اختلاف ادامه داشته باشد به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح بعید به نظر می‌رسد.

آزادی زندانیان؛ ریشه اختلاف طالبان و دولت پاکستان در مذاکرات صلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌‌آباد، دولت پاکستان و طالبان این کشور بر سر آزادی زندانیان با یکدیگر دچار اختلاف هستند و تا زمانی که این اختلاف ادامه داشته باشد به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح بعید به نظر می‌رسد.

«محمد ابراهیم» عضو ارشد کمیته مذاکره کننده طالبان در مصاحبه با خبرنگاران گفت که فهرست زندانیان طالبان به دولت ارائه شده و شورای مرکزی طالبان منتظر پاسخ دولت در خصوص آزادی این زندانیان است.

گفته می‌شود طالبان در تلاش هستند در ازای آزادی پروفسور «اجمل» استاد دانشگاه ایالت «خیبر پختونخواه» تعدادی از زندانیان خود را آزاد کنند.

«مولانا سمیع‌الحق» سرپرست کمیته مذاکره کننده طالبان نیز در اظهارات تازه خود عنوان کرد که طالبان آزادی 300 تا 400 زندانی خود را تنها راه حل کنار آمدن با دولت پاکستان می‌دانند.

وی با این ادعا که دولت زنان و کودکان را در اسارت خود دارد، افزود: دولت وعده داده است که بعد از بررسی هویت زندانیانی که طالبان درخواست آزادی آنان را مطرح کرده است در این خصوص وارد عمل شود.

در همین حال،«رستم شاه مهمند» از اعضای کمیته مذاکره کننده دولت پاکستان در مصاحبه با خبرنگاران ابراز داشت: کودکان و زنان در اسارت به سر نمی‌برند و دولت تنها از زندانیان خطرناک عضو طالبان که در کشتن مردم بی‌گناه دست داشته‌اند نگهداری می‌کند.

این در حالی است که سایر مقامات پاکستانی از جمله مقامات بلند پایه ارتش نیز زندانی بودن اعضای خانواده اعضای طالبان (زنان و کودکان) را تکذیب کردند.

کارشناسان بر این باورند که بروز اختلاف بر سر آزادی زندانیان نتیجه مذاکرات صلح بین دولت پاکستان و طالبان را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و بعید به نظر می‌رسد که 2 طرف بتوانند در این زمینه با یکدیگر به توافقی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول