اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پس از یک ماه وقفه در مذاکرات صلح پاکستان

اختلاف دولت پاکستان و طالبان این کشور در تعیین محل مذاکرات صلح

کمیته مذاکره کننده طالبان با تاکید بر خروج نیروهای ارتش پاکستان از «لدها» و «مکین» در حالی خواستار برگزاری مذاکرات صلح در این مناطق شده است که دولت این کشور فرودگاه شهرستان «بنون» را برای ادامه مذاکرات مناسب می‌داند.

اختلاف دولت پاکستان و طالبان این کشور در تعیین محل مذاکرات صلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، کمیته مذاکره کننده طالبان اصرار دارد که ارتش پاکستان باید بخش‌هایی از مناطق قبایلی را ترک کند در غیر این صورت رهبران طالبان نمی‌توانند در مذاکرات مستقیم با دولت این کشور شرکت کنند.

بر اساس این گزارش کمیته مذاکره کننده طالبان مناطق لدها و مکین را برای مذاکره با دولت تعیین کرده و از نیروهای ارتش این کشور درخواست کرده تا این مناطق را ترک کنند این در حالی است که دولت فرودگاه شهرستان بنون را برای مذاکره با طالبان انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از منابع آگاه قرار است چهار نفر از اعضای شورای مرکزی طالبان با کمیته دولت مذاکره کنند.

پروفسور «ابراهیم» عضو ارشد کمیته مذاکره کننده طالبان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ارتش دستکم بایستی از مناطق لدها و مکین خارج شود.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم ارتش تمام مناطق قبایلی از جمله محل سکونت قبیله محسود را ترک کند اما نیروهای ارتش نبایستی در محل مذاکرات صلح حضور داشته باشند.

به گفته پروفسور ابراهیم، محل مذاکره با دولت ظرف 2 روز آینده مشخص می‌شود.

گفته می‌شود که ارتش پاکستان تصور می‌کند که طالبان خواستار مذاکره نیستند به همین دلیل در مذاکرات صلح شرکت نکرده و همه چیز را به دولت سپرده است.

«اشتیاق احمد» کارشناس امور دفاعی پاکستان نیز معتقد است که این کشور برای کنترل طالبان زمان زیادی را از دست داده و بایستی قبل از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان درباره نحوه کنترل آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

این در حالی است که تیم‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان پاکستان پس از یک ماه وقفه با یکدیگر دیدار و درباره شروع دور جدید مذاکرات صلح توافق کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول