اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

عضو کمیته مذاکره‌کننده دولت پاکستان:

در صورت عدم آتش‌بس طالبان، مذاکرات صلح معنی نخواهد داشت

«رستم شاه مهمند» عضو کمیته مذاکره‌کننده دولت پاکستان برای صلح با طالبان اعلام کرد که در صورت نپذیرفتن آتش‌بس از سوی طالبان، مذاکرات صلح معنی نخواهد داشت.

در صورت عدم آتش‌بس طالبان، مذاکرات صلح معنی نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار فارس در اسلام آباد، به نقل از اکسپرس تریبون، رستم شاه مهمند عضو کمیته مذاکره کننده دولت پاکستان در حالی اعلام کرد که در صورت عدم آتش بس طالبان مذاکرات صلح معنی نخواهد داشت که یک مقام دولت این کشور گفته که آن‌ها تحریک طالبان را تحت فشار قرار داده‌اند تا برای مدت نامحدودی آتش‌بس را تمدید کنند.

این در حالی است که یک روز پس از توافق دولت و تحریک طالبان برای برگزاری نشستی رو در رو در مورد روند صلح مذاکره کنند، یک مقام ارشد دولت این کشور که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت که ما می‌خواهیم آتش‌بس برای مدت نامحدودی تمدید شود این اولین قدم ما پس از ملاقات با شورای سیاسی تحریک طالبان است.

این در حالی است که تحریک طالبان پس از کشتار 23 سرباز پاکستانی در منطقه «مهمند» در تاریخ 1 مارس به منظور از سر گرفتن مذاکرات صلح، به مدت یک ماه آتش‌بس بی قید و شرط اعلام کرده بود.

همچنین «رستم شاه مهمند»، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده دولت گفته که اگر آتش‌بس برای یک دوره نامحدود تمدید نشود، مذاکرات با طالبان معنی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت که ما منتظر برگزاری اولین نشست با شورای تحریک طالبان در 3 روز آینده هستیم و به همین منظور اولین هدف دولت پاکستان اطمینان یافتن از تمدید آتش‌بس نامحدود با طالبان است.

این در حالی است که پیش از این کمیته دولت و شورای طالبان با توجه به اختلاف نظر در مورد محل برگزاری نشست به توافق نرسیدند، اما گفته می‌شود که طرفین روز شنبه، برای تصمیم‌گیری در مورد مکان برگزاری نشست مشترک به اجماع رسیدند که هنوز به اطلاع رسانه‌ها نرسیده است.

در حال حاضر، هر 2طرف در تلاش برای دنبال کردن مرحله دوم مذاکرات بدور از پوشش رسانه‌ای هستند.

پروفسور «محمد ابراهیم»، نماینده تیم مذاکره کننده طالبان نیز روز گذشته گفت که به احتمال زیاد تعدادی از مقامات سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) نیز به مذاکرات صلح خواهند پیوست.

وی اظهار امیدواری کرد که پس از نشست رو در رو، عدم اعتماد به کمیته‌های مذاکره کننده دولت از بین خواهد رفت.

ابراهیم در ادامه افزود که فرماندهان ارتش تصمیم گرفته بودند که ارتش به طور مستقیم در روند مذاکرات صلح دخالت نکند، اما اجازه دادند که نمایندگانی از سازمان‌ (آی.اس.آی) در این مذاکرات شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارتش و دولت در مورد مذاکرات صلح با هم توافق نظر دارند، پاسخ داد که ارتش، تصمیم دولت را خواهد پذیرفت و اگر چنین شود نتایج بسیار مثبتی در پی خواهد داشت.

در پایان محمد ابراهیم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا کمیته طالبان آتش بس را تمدید خواهد کرد؟ پاسخ داد: ما تلاش می‌کنیم تا آتش‌بس را تبدیل به صلح کامل کنیم اما اگر موفق نشویم، سعی خواهیم کرد آن را تمدید کنیم.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول