اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهمئی:

توطئه دشمن با عزم ملی و فرهنگ جهادی خنثی می‌شود

امام جمعه بهمئی گفت: توطئه دشمن در سال جاری با عزم ملی و فرهنگ جهادی خنثی می‌شود.

توطئه دشمن با عزم ملی و فرهنگ جهادی خنثی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، حجت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت امام جمعه بهمئی در خطبه‌های امروز ضمن تسلیت ایام فاطمیه به همه مسلمانان جهان گفت: فضائل علمی و معنوی حضرت زهرا(س) بی‌نظیر بود که امام خمینی(ره) در فضیلت حضرت فاطمه (س) فرمود «بی‌بی هر دو عالم یک زن معمولی نیست، او موجودی ملکوتی است که به کمال رسید تا برای همه ما الگو شود».

‌حجت‌الاسلام سیادت با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه افزود: فرهنگ و بالاخص فرهنگ اسلامی در جامعه ما از ضروریات است همانطور که انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود.

وی اظهار داشت: انقلاب ما در دنیا بی‌نظیر است و علت راه انداختن تهاجم فرهنگی دشمن علیه کشور ما به خاطر این امر است که انقلاب ما با فرهنگ اسلامی شکل گرفت و به همین خاطر نقشه‌های دشمن هم در براندازی نظام ما بی‌تاثیر است.

‌وی اذعان کرد: دشمن در میدان مبارزه جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی است که اگر دقت نکنیم همه چیز خود را از دست می‌دهیم.

خطیب جمعه بهمئی گفت: منابع و قدرت نرم فرهنگی ما چهار دسته هستند یکی اسلام ناب محمدی که اسلام آمریکایی به مقابله با آن می‌پردازد، مورد دوم اصل مترقی ولایت فقیه است که این اصل بارها توسط دشمنان ما مورد تهاجم قرار گرفت، سومین مورد قدرت نرم ما فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی است که ریشه در حماسه‌هایی چون بعث و غدیر دارد و مورد آخر اعتقاد به مهدویت است که ما معتقدیم با ظهور منجی بشریت (عج) امنیت و عدالت در سراسر جهان حکمفرما می‌شود و همه وظیفه داریم زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) مهیا سازیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرهنگ را مهمتر از اقتصاد عنوان کردند، فرهنگ در جامعه به مثابه هواست که اگر پاک باشد همه در سلامت فرهنگی هستند و اگر آلوده شود مردم نیز مسموم می‌شوند لذا اگر خواهان موفقیت در امور اقتصادی، اجتماعی و فردی هستیم باید مسئله فرهنگ را مهم بدانیم و دولت نیز باید به این بخش بودجه زیادی تخصیص دهد.

سیادت از ستاد برگزاری ایام فاطمیه در بهمئی که با برگزاری برنامه‌های سوگواری حضرت زهرا(س) در مساجد، منازل و امامزادگان به عزاداری آن حضرت پرداختند، قدردانی کرد.

امام جمعه بهمئی در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن اشاره به نزدیکی به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا تصریح کرد: با اینکه چندین سال کشور ما زیر سلطه آمریکا بود و در زمان طاغوت همه کاره شاه و کشور ما بودند، با این حال رهبری بار دیگر به دولتمردان اختیار تام داد که با آمریکا و غرب گفت‌وگو کند.

وی ادامه داد: اما آمریکا قابل اعتماد نیست،همانطور که امام خمینی(ره) فرمود رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است؛ آنها می‌خواهند ما را زیر سلطه خود ببرند و محتاجشان باشیم اما ما این رابطه را نمی‌خواهیم و همه می‌دانیم مسئله هسته‌ای یک بهانه است.

سیادت افزود: کسانی که خود سردمداران ترور و تروریست هستند دم از حقوق بشر می‌زنند و به بهانه حقوق بشر درخواست آزادی فتنه‌گران را می‌دهند، فکر می‌کنند زمان طاغوت است و ما نوکر آنها هستیم.

سیادت در پایان گفت: رهبری در مورد رابطه با آمریکا فرمود اگر ما در مذاکرات یک قدم عقب نشینی کنیم دشمن یک قدم به جلو می‌آید و ما نباید عقب‌نشینی کنیم همان طور که در همه میادین استکبار را شکست دادیم در سال جدید نیز با اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی همه آنان را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/8201/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول