اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مکتب فاطمی باید با عزم ملی و مدیریت جهادی نهادینه شود

امام جمعه بوشهر گفت: مکتب فاطمی باید با عزم ملی و مدیریت جهادی در جامعه اجرا و نهادینه شود.

مکتب فاطمی باید با عزم ملی و مدیریت جهادی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تسلیت ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نماد ولایت‌مداری و هدایت دینی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی تمام مردم به ویژه بانوان باشد بر نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه تاکید کرد و افزود: مکتب فاطمی باید با عزم ملی و مدیریت جهادی در جامعه اجرا و نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد، فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی اضافه کرد: این نامگذاری با بررسی‌ها و مطالعات گوناگون انجام شده که باید با مشارکت همگانی اجرایی و عملی شود.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه فرهنگ در یک جامعه نشان از شخصیت  انسان و معماری جامعه است، تصریح کرد: باید با عزم ملی در این عرصه وارد شد که مسئولان و مردم باید همپای یکدیگر تلاش کنند.

وی بر حضور تمامی آحاد جامعه برای عملی شدن برنامه‌های اقتصادی گفت: تنها حضور و حرکت مسئولان در این عرصه‌ها ملاک نیست بلکه عمده رویکرد آن به آحاد مردم برمی‌گردد چراکه پرهیز از اسراف، کوشش برای کارآفرینی، افزایش مهارت جز وظایف مردم است که باید اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با گرامیداشت روز جهانی سلامت بر توجه مسئولان استان بوشهر به حوزه سلامت استان تاکید کرد و گفت: باید مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها متناسب با نیاز مردم توسعه و تجهیز شود.

وی به روز ملی هسته‌ای پرداخت و با بیان اینکه بوشهر مرکز هسته‌ای ایران اسلامی است خاطرنشان کرد: جهان غرب باید بداند که ایران یک کشور هسته‌ای است چراکه هم فناوری هسته‌ای دارد و هم اینکه جوانان نخبه با داشتن مرکز قوی هسته‌ای، این دانش را بومی کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده باید مقتدرانه وارد مذاکره شود گفت: سیاست غرب و اروپا یک سیاست شناخته شده است چراکه در تاریخ این اتحادیه نشان داده است که هرجا اروپا و آمریکا حضور داشته جنایات، ظلم و ستم بر آن کشور روا رفته است.

صفایی‌بوشهری با محکوم کردن اعلامیه اخیر اروپا علیه ایران اسلامی، اذعان داشت: در اعلامیه‌ای که در کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح شد نشان از دخالت آشکار در امور داخلی ایران بوده و محکوم است.

وی به روز هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، اذعان داشت: هنرمندان ایران اسلامی باید سیاست‌های اعتلای فرهنگ دینی و انقلابی مدّنظر داشته باشند.

خطیب نماز جمعه بوشهر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه در استان بوشهر قدردانی کرد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول