اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

بازدید 2 میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی کردستان / اقامت یک میلیون مسافر

استاندار کردستان از بازدید 2 میلیون و 34 هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان در طول تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

بازدید 2 میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی کردستان / اقامت یک میلیون مسافر

عبدالمحمد زاهدی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تا پایان سیزدهم فروردین امسال بیش از یک‌ میلیون نفر در اماکن اقامتی استان شامل هتل‌ها، مراکز تربیت معلم، مدارس، کمپ‌های موقت، مهمان‌پذیرها و منازل استیجاری استان اسکان یافتند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیون و 34 هزار نفر نیز در این ایام از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

استاندار کردستان تعداد بازدیدهای صورت گرفته از تاسیسات گردشگری استان را در این مدت یک‌هزار و 820 مورد عنوان کرد و بیان داشت: 332 هزار و 479 نفر به صورت سفرهای درون و خارج از استانی با استفاده از ناوگان‌ حمل و نقل شامل اتوبوس، مینی‌بوس، سواری و هواپیما در تعطیلات نوروزی امسال جابجا شده‌اند.

به گفته زاهدی، در ایام تعطیلات نوروز امسال، 527 هزار و 302 دستگاه وسایل نقلیه وارد استان شده‌اند.

تردد 79 هزار مسافر و گردشگر از مرز باشماق

استاندار کردستان از تردد بیش از 79 هزار مسافر و گردشگر از مرز رسمی باشماق مریوان در طول تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و بیان داشت: خدمات ارائه‌ شده در این مرز به دلیل تمهیداتی که اندیشیده شده بود، نسبت به سال گذشته شرایط مطلوب‌تری داشت.

زاهدی همچنین با اشاره به کاهش قابل توجه آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در این ایام در کردستان، افزود: براساس اعلام پزشکی قانونی، میزان تصادفات منجر به جرح و فوت در این مدت 52 درصد نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته است.

وی در ادامه به برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی و دائمی استان کردستان در ایام تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و گفت: هزار و 900 اطاق در مراکز آموزشی توسط آموزش و پرورش، 26 هتل با ظرفیت 3 هزار نفر و 24 مهمانپذیر با ظرفیت پذیرش بیش از ‌هزار نفر برای اسکان و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در استان مهیا بوده‌اند.

به گفته وی، خانه‌های استیجاری با بیش از سه هزار نفر ظرفیت، سالن‌های ورزشی، چادرهای اسکان و مساجد از دیگر ظرفیت‌های استان در زمینه اسکان مسافر نوروزی طی تعطیلات نوروزی امسال بوده است.

ایجاد 15 پارکینگ ویژه خودروهای مسافران

زاهدی از ایجاد 15 واحد پارکینگ ویژه مهمانان نوروزی با استفاده از محوطه ادارات و مدارس واقع در شهر سنندج به منظور تکریم مهمانان و جلوگیری از سرگردانی مسافران و بروز مشکلات احتمالی در تعطیلات امسال خبر داد و گفت:‌ برای جلوگیری از پراکندگی برپایی چادرها و همچنین خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مهمانان نوروزی، از ظرفیت سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده برای استقرار چادرهای مهمانان نوروزی با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان در سطح استان استفاده شد که رضایت مهمانان را به دنبال داشت.

آماده‌سازی 510 دستگاه خودپرداز

وی تصریح کرد:‌ برای ارتقاء سطح رفاه و آسایش مسافران در ایام تعطیلات، 510 دستگاه خودپرداز در شهرستان‌های تابعه و به ویژه یک دستگاه خودپرداز دو باجه‌ای در پارک آبیدر سنندج آماده‌سازی و تجهیز شده بود.

استاندار کردستان افزود: به منظور جلوگیری از ایجاد کمترین مشکل در این زمینه، کشیک‌های ارائه خدمات بانکی به صورت شبانه‌روزی با هماهنگی شورای هماهنگی بانک‌ها و نیروی انتظامی استان به مهمانان و گردشگران فعال شدند.

راه‌اندازی 21 پایگاه اطلاع‌رسانی

زاهدی در ادامه از راه‌اندازی 21 پایگاه اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرها با هدف ارائه خدمات به مهمانان نوروزی اشاره و راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه به منظور ارائه اطلاعات لازم به مسافران نوروزی، برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با صنعت گردشگری و فنون راهنمایی گردشگران نوروزی با حضور بیش از 200 نفر با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان و برپایی نمادین سفره‌های هفت‌سین در تمامی مراکز اقامتی و میادین شهرستان‌های تابعه استان را از دیگر اقدامات ستاد هماهنگی تسهیلات سفر استان به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران نوروزی در سال‌جاری برشمرد.

به گفته وی، جمع‌آوری سد معبر و متکدیان در محدوده مرکز شهری و پیگیری عملیات اتلاف سگ‌های ولگرد برای ایجاد فضای آرامش و آسایش برای گردشگران در سطح استان، راه‌اندازی نمایشگاه‌های ویژه مایحتاج عمومی با نظارت مستقیم سازمان صنعت معدن و تجارت از دیگر اقدامات انجام شده ستاد برای فراهم کردن شرایط مناسب برای پذیرایی از مسافران در ایام تعطیلات نوروزی بود.

اجرای طرح خدمات پیک موتوری

زاهدی به اجرای طرح خدمات پیک موتوری در راستای راهنمای مسافران نوروزی در محل ستادهای اسکان تا محل اقامت، تجهیز و آماده‌سازی موزه‌ها و آثار تاریخی استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح استقبال از نخستین گروه‌های گردشگران در مبادی ورودی استان همزمان با لحظه تحویل سال در محل ورودی پلیس راه‌های سنندج به کرمانشاه، سنندج به همدان و محور ورودی سقز به سنندج از دیگر برنامه‌های ستاد بود که با تلاش دستگاه‌های عضو ستاد به بهترین شکل انجام گرفت.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های موسیقی و رقص محلی در محل نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و اماکن اقامتی و تفریحی استان خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات و مهمانسراهای ادارات در مرکز استان و شهرستان‌ها به منظور اسکان مسافران و گردشگران، همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان برای پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ویژه گردشگران نوروزی در استان نیز از آغاز تعطیلات نوروزی در سطح استان به صورت مطلوب و قابل قبول انجام شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: مراکز بیمارستانی، اورژانس‌ها و فوریت‌های پزشکی در سطح استان در راستای خدمات‌دهی به مردم و گردشگران فعالانه تلاش کرده‌اند.

نظارت با یک فروند چرخبال

زاهدی به اختصاص یک فروند چرخبال در راستای ایجاد پوشش نظارتی بر عملکرد ستادهای شهرستان‌ها و مراکز اقامتی گردشگران در سطح استان در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و گفت: تامین این چرخبال نقش مهمی در انجام مستمر بازدیدها از مراکز اقامتی و نحوه خدمات‌رسانی به گردشگران و مهمانان نوروزی داشته است.

استاندار کردستان چاپ و توزیع نقشه راهنمایی استان، چاپ و نصب بنرهای ویژه تجلیل از شهدای گرانقدر و خوش‌آمدگویی به گردشگران، برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «نوروز و گردشگران نوروزی» و اهدای جوایز به برندگان، اجرای 10 جشنواره شاد با حضور هنرمندان محلی همزمان با اجرای مسابقات متنوع بازی‌های محلی در محل پارک‌های تفریحی، برنامه‌ریزی و اجرای تورهای یک‌روزه گردشگری در مرکز استان توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را از اقدامات ستاد هماهنگی تسهیلات سفرهای نوروزی و دائمی استان ذکر کرد.

زاهدی در پایان تکریم مهمانان و گردشگران ورودی به کردستان و رضایت آنان را از اولویت‌های مسئولان و ستادهای تسهیلات سفر استان دانست و گفت: خوشبختانه در این راستا موفقیت‌های خوبی حاصل شد.

انتهای پیام/79002/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول