اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته آمار خدمات سفر استان زنجان خبر داد

بازدید 88 هزار نفر از اماکن گردشگری استان زنجان

مسئول کمیته آمار و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان از بازدید 88 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری استان زنجان خبر داد.

بازدید 88 هزار نفر از اماکن گردشگری استان زنجان

غلامرضا نجفلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و گردشگری استان به صورت روزانه توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گرفته می‌شود.

وی با اشاره به بازدید 88 هزار و 152 نفر از سایت‌های گردشگری استان زنجان گفت: این آمار شامل گنبد سلطانیه، رختشویخانه زنجان، موزه باستان‌شناسی مردان نمکی (عمارت ذوالفقاری)، غار کتله‌خور در خدابنده و عمارت دارایی (موزه صنایع‌دستی زنجان) است.

مسئول کمیته آمار و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین بازدید از گنبد سلطانیه انجام شده است، اضافه کرد: از 29 اسفند سال گذشته تا 12 فروردین ماه سال‌جاری تعداد 30726 نفر از گنبد سلطانیه بازدید کرده‌اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به بازدید 21 هزار و 262 نفر از موزه باستان‌شناسی مردان نمکی (عمارت ذوالفقاری) شهر زنجان افزود: طی این مدت 15 هزار و 329 نفر نیز از موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان بازدید کرده‌اند.

نجفلو در ادامه با اشاره به بازدید 13 هزار و 148 نفر از غار کتله‌خور اظهار داشت: طی این مدت 7 هزار و 687  بازدید از موزه صنایع‌دستی (عمارت دارایی) زنجان ثبت شده است.

وی در ادامه آماری از تعداد مسافران اقامت‌کننده در اماکن اقامتی استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: طی آمار دریافتی طی 13 روز گذشته 35 هزار و 362 نفر در استان اقامت کرده‌اند.

مسئول کمیته آمار و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان همچنین با اشاره به اقامت 3 هزار 251 نفر از هتل‌های استان تصریح کرد: طی این مدت 2 هزار و 189 نفر در مهمان‌پذیرها و 2 هزار و 612 نفر نیز در هتل آپارتمان‌ها اقامت کرده‌اند.

این مسئول همچنین به اقامت 2 هزار و 855 نفر در کمپ‌های موقت استان اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت 20 هزار نفر نیز در مدارس استان اسکان یافته‌اند.

نجفلو در پایان تعداد مسافران اسکان یافته در مهمان‌سرای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی را 2 هزار و 302 نفر اعلام کرد و گفت: طی این مدت 2 هزار و 596 نفر نیز در 579 تخته چادر مسافرتی استان اسکان پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/73005/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول