اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

بوستان باراجین احیاکننده گردشگری قزوین است

شهردار قزوین گفت: پروژه بوستان باراجین یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که می‌تواند اثر مهمی بر توسعه و احیاء هویت قزوین در راستای اهداف تفریحی و گردشگری داشته باشد.

بوستان باراجین احیاکننده گردشگری قزوین است

مسعود نصرتی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از قزوین اظهار داشت: پروژه بوستان باراجین به دلیل موقعیت خاص ژئوگرافیک نسبت به شهر یکی از مهمترین پروژه‌هایی است که می‌تواند اثر مهمی بر توسعه و احیای هویت قزوین در راستای اهداف تفریحی و گردشگری داشته باشد.

وی افزود: وسعت، موقعیت، قابلیت و دیگر ظرفیت‌های موجود در بوستان باراجین علاوه بر اینکه می‌تواند مکمل مناسبی برای باغات سنتی باشد زمینه‌های لازم برای جذب جریان‌های پول و سرمایه و در نتیجه رونق اقتصادی شهر و شهروندان، تقویت هویت شهروندی و در نهایت احیای نام قزوین در سطح ملی و فراملی را داشته باشد.

شهردار قزوین ادامه داد: با توجه به پیشینه منطقه باراجین که همواره در ادوار گذشته به عنوان تفرجگاه و زیارتگاه شهروندان قزوینی مورد توجه بوده است، در سال‌های اخیر نیز اقبال عمومی جهت سپری کردن اوقات فراغت خویش در مناطق شمالی شهر به ویژه دره باراجین روزافزون شده است.

نصرتی بیان کرد: بوستان باراجین در یک فرایند طبیعی در راستای خواست عموم شهروندان جایگاه خویش را پیدا کرده به گونه‌ای که امروز نگاه مردم، مدیران شهر و استان و دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش‌های خصوصی و کارشناسان صاحب نظر در این مسیر تکاملی به مرحله هم‌افزایی و همگرایی رسیده است.

این مسئول شهری تصریح کرد: در مطالعات و مصوبات، منطقه باراجین به عنوان یکی از اصلی‌ترین مناطق استان قزوین برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری و یا ایجاد طرح‌ها و پروژه‌هایی جهت گسترش فضاهای تفریحی و رفاهی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در این منطقه اذعان داشت: طی یک دهه گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی مخصوصا شهرداری قزوین اقدامات قابل ستایشی در بوستان باراجین صورت گرفته است که بار اصلی پروژه به دوش شهرداری بوده که تاکنون توانسته خاصه در تأسیس زیربناها اقدامات کافی و جامعی انجام دهد.

شهردار قزوین یادآور شد: همچنین توافقاتی که در یک سال گذشته با بخش خصوصی در تعریف پروژه‌های سرمایه گذاری و مشارکتی در اجرای برخی از طرح‌ها در سایت باراجین صورت گرفته، شروع مناسبی جهت رسیدن طرح به اهداف بالاتر است.

انتهای پیام/77014/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول