اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بستک

نمایشگاه عکس «کوخرد از نگاه دوربین» به کار خود پایان داد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک از پایان کار نمایشگاه عکس «کوخرد از نگاه دوربین» در این شهرستان خبر داد.

نمایشگاه عکس «کوخرد از نگاه دوربین» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، حجت‌الاسلام عبدالرضا شیبانی ظهر امروز در نشستی پیرامون فعالیت‌های فرهنگی هنری در این شهرستان اظهار داشت: عکس، هنری ماندگار است و ثبت رویدادها، مناظر و داشته‌های مردم در قاب عکس به ماندگاری داشته‌های طبیعی، سنت‌ها و... کمک می‌کند.

وی افزود: انسان‌های نخستین برای نشان دادن هویت و داشته‌های خود آن را بر سنگ‌ها ترسیم می‌کردند و امروز در قالب سنگ نگاره‌ها آداب، رسوم و فرهنگشان را می‌شناسیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک بیان داشت: هنر عکاسی ابزاری هنری است که می‌توان به وسیله آن مفاهیم را منتقل کرد و ما امروز شاهد مراسم اختتامیه این رویداد در کوخرد هستیم.

حجت الاسلام شیبانی هدف از برگزاری نمایشگاه عکس «کوخرد از نگاه دوربین» را معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، آداب و باورهای مردم عنوان کرد و گفت: مردم شهرستان بستک و کوخرد سنت‌ها و آیینی دارند که متمایز از دیگر نقاط کشور است و امروز با ابزار هنری عکاسی به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است 80 قطعه عکس از هنرمندان عکاس کوخردی از جمله علی محمودی، محمد تاجی‌پور، عبدالله بارکار، عبدالخالق فرخزاد، یوسف دیوجام، ارشد حسین بر، قیصر حسین بر، محمد جم، عزت الدین نعمت نیا، محمد شاکر، فاطمه محمدیان، خدیجه محمدیان و سحر آگاهی پس از داوری توسط انجمن عکس شهرستان انتخاب و به مدت 10 روز در نمایشگاه فرهنگ و هنر کوخرد به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/88001/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول