اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بندرگاه جزیره هرمز خبر داد

فعالیت بندرگاه هرمز با حداکثر ظرفیت

مسئول بندرگاه هرمز با اشاره به ثبت صدها تردد در این بندرگاه در مدت زمان طرح نوروزی سفرهای دریایی در هرمزگان، گفت: این بندرگاه به تازگی بازسازی و بهینه‌سازی شده است، در واقع با حداکثر ظرفیت در این مدت فعالیت کرده است.

فعالیت بندرگاه هرمز با حداکثر ظرفیت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا محمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بندرگاه جزیره هرمز، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سفرهای دریایی در مسیر بندرعباس و قشم و بالعکس به سمت جزیره هرمز از انجام 40 تردد دریایی در مسیرهای دریایی منتهی به این جزیره خبر داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت پهلوگیری همزمان شناور در بندرگاه جزیره هرمز به چهار فروند رسیده است، افزود: برنامه منظم ترددی شناورهای به هرمز سبب شده است این جزیره نیز در کانون توجه گردشگران و مسافران نوروزی قرار گیرد.

مدیر بندرگاه جزیره هرمز با بیان اینکه توسعه این بندرگاه طی ماه‌های گذشته با الحاق به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان شتاب قابل توجهی گرفته است، افزود: در 15 روز اخیر، حدود 27 هزار نفر از طریق مسیرهای دریایی بندرعباس به هرمز و قشم به هرمز و بالعکس، به جزیره هرمز وارد و یا خارج شده‌اند.

وی اضافه کرد: تردد شناورهای استاندارد در مسیرهای منتهی به بندرگاه هرمز، سبب شده است مسافران در مدت زمانی معادل 45 دقیقه سفری خوب و خاطره‌انگیز را در نهایت ایمنی و آرامش در آبهای خلیج فارس تجربه کنند.

به گفته این مسئول، همچنین از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان (25 اسفندماه 92) تا پایان روز دهم فروردین ماه جاری، 474 سفر دریایی در مسیرهای‌ منتهی به هرمز و بالعکس از این جزیره به سمت اسکله‌های بندرعباس و قشم به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تجهیز ترمینال مسافری بندرگاه هرمز، از نصب و یا ایجاد شش دستگاه کولر، آبسردکن، تلویزیون و هشت چشمه سرویس بهداشتی در این ترمینال خبر داد.

محمدی متذکر شد: احداث سردرب و سایبان، بازسازی ساختمان ترمینال مسافری و لایروبی ورودی حوضچه بندرگاه هرمز، از جمله طرح‌هایی است که در 12 ماه گذشته تاکنون با هدف ارتقای ایمنی و ظرفیت پذیرش این بندرگاه اجرایی شده است.

جزیره هرمز از جمله جزائر تاریخی خلیج فارس به شمار می‌رود که این جزیره به دلیل برخورداری از خاک‌های رنگی مورد توجه فعالان زیست محیطی و علاقه‌مندان به طبیعت قرار دارد.

انتهای پیام/88001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول