اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان عنوان کرد

اصلاح الگوی مصرف در محوطه بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان درباره نحوه مدیریت برج‌های روشنایی و چراغ‌های بندر انزلی گفت: اصلاح الگوی مصرف از سه سال قبل در محوطه بندری انزلی آغاز شده است.

اصلاح الگوی مصرف در محوطه بندر انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، فرهاد منتصرکوهساری شامگاه شنبه در مراسم جهانی «ساعت زمین» این شهرستان بر لزوم تقسیط درست انرژی و رجعت به داشته‌های فرهنگی گذشته که بر مصرف صحیح به دور از اسراف و تبذیر دلالت داشته است، تاکید کرد.

وی اظهار کرد: همه ما موظف هستیم تا آگاهانه و مسئولانه از داشته‌های امروز بهره گرفته و آن را به آیندگان بسپاریم.

این مسئول ادامه داد: در چنین مراسمی وقتی نور را برای لحظاتی از محیط می‌گیریم ممکن است برای لحظاتی به خود آمده و قدر این انرژی و رفاه حاصل از آن را دریابیم، رفاهی که یقیناً با مصرف درست و اصولی می‌تواند نسل‌های متمادی تداوم یابد.

وی درباره نحوه مدیریت برج‌های روشنایی و چراغ‌های بندر تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف در استفاده بهینه از این منابع از سه سال قبل در محوطه بندری آغاز شده است.

منتصرکوهساری گفت: با توسعه فضای سبز بندرانزلی تلاش شده تا شرایط مناسبی به لحاظ شاخص‌های محیط زیستی در این فضای کاری فراهم شود.

مدیر اجرایی برنامه ساعت زمین نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: این برنامه در نقاط مختلف جهان با خاموشی نمادهای شاخص شهری همراه است.

لیــلا مسروری، افزود: در واقع تاکیدی هماهنگ بر مقابله با پدیده گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی از طریق مصرف درست و بهینه انرژی است.

وی ادامه داد: اینکه همه ما تصمیم می‌گیریم در یک تاریخ مشخص «آخرین شنبه ماه مارس» در ساعتی مشخص از شب به مدت یک ساعت به امید تداوم مانایی و فروغ حیات در کره زمین داوطلبانه خاموشی را انتخاب و چراغ‌های اضافه و ابزار الکترونیک را خاموش کنیم، بر این امر تاکید می‌شود که آینده همه ما ساکنان زمین مشترک است.

به گفته این مسئول، این آینده مشترک با همراهی همگانی حاصل می‌شود و اگر امروز ثمره رفتار نامتعادل انسان با طبیعت ما را به این نقطه رسانده می‌توانیم با انتخاب و مداومت با عمل و مصرف صحیح و بازیابی الگوهای فرهنگی مصرف خود در پاسداشت از منابع انرژی از سرعت روند تخریب بکاهیم.

وی اضافه کرد: می‌توانیم در ادامه با توقف آن به ترمیم در حد مقدور آسیب‌ها بپردازیم تا آینده مشترک برای تمام فرزندان این سرزمین آینده‌ای روشن باشد.

مسروری با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: از ارکان اصلی و اساسی در حصول این منظور مصرف صحیح انرژی به عنوان اصلی‌ترین رکن اقتصادی است که تاثیری مستقیم و مهم در محیط زیست دارد.

به گزارش فارس، امسال برای نخستین بار همگام با سراسر جهان جمعی از دوستداران و فعالان محیط زیست در بندرانزلی با همراهی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان مراسم جهانی  ساعت زمین را برگزار کردند.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول