اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان عنوان کرد

گشت دریایی 100 هزار نفر در اروند رود

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از گشت دریایی 100 هزار نفر در اروند رود خبر داد.

گشت دریایی 100 هزار نفر در اروند رود

سیاوش خدابخشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون بالغ بر 100 هزار نفر از بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار بازدید و با کشتی مسافربری در گشت دریایی اروند رود شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این سفر دریایی مهمانان نوروزی و راهیان نور ضمن بازدید از بنادر چوئبده، آبادان و اروند کنار با محل عملیات والفجر8 و چگونگی فتح شهر فاو به دست رزمندگان اسلام آشنا شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خاطر نشان کرد: آشنایی با فعالیت‌های بندری، معرفی بنادر استان خوزستان، ظرفیت‌های دریایی و حمل و نقل کالا و ایجاد فرصت‌های شغلی جهت ادامه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های دریایی دانشگاه‌ها از دیگر اهداف این سفرهای دریایی است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی بالغ بر 150 هزار نفر از بنادر آبادان، چوئبده و اروند کنار بازدید داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رودخانه اروند رود در شهرستان‌های خرم شهر و آبادان جاری است و یکی از رودخانه‌های مرزی ایران و عراق است، درازای بخش مرزی رودخانه 84 کیلومتر است اروند رود که به شط العرب نیز معروف است، از تلاقی رودخانه‌های دجله و فرات در نقطه‌ای به نام قرنه، در 110 کیلومتری شمال باختری آبادان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/72011/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول