اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی حیات وحش

5 قطعه پرنده وحشی در میانکاله مازندران رهاسازی شد

به مناسبت روز جهانی حیات وحش، پنج قطعه پرنده وحشی پس از نگهداری، تیمار و بهبود وضعیت جسمانی به تالاب بین‌المللی پناهگاه حیات وحش میانکاله منتقل و رهاسازی شد.

5 قطعه پرنده وحشی در میانکاله مازندران رهاسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، به مناسبت سوم مارس روز جهانی حیات وحش پنج قطعه پرنده وحشی که توسط شکارچیان غیرمجاز زنده‌گیری شده و دچار آسیب و صدمه قرار گرفته بودند، پس از نگهداری، تیمار و بهبود وضعیت جسمانی به تالاب بین‌المللی پناهگاه حیات وحش میانکاله منتقل و رهاسازی شدند.

این پرندگان شامل دو قطعه اردک سیاه کاکل، یک قطعه قوی گنگ، یک قطعه قوی فریادکش و یک قطعه غاز پیشانی سفید بزرگ بودند.

مهاجرت برگشت پرندگان مهاجر از تالاب‌های استان آغاز شده و گونه‌های مختلف پرندگان به تدریج در حال ترک تالاب‌های مازندران هستند که این جابه‌جایی و مهاجرت برگشت تا اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت به طول می‌انجامد و دسته‌هایی از پرندگان نابالغ، آسیب‌دیده و ضعیف‌تر و گروه‌های غیرجوجه‌آور و نابالغ به صورت طبیعی دیرتر از سایر زیستگاه‌های را ترک می‌کنند و پرندگان آسیب‌دیده از این فرصت برای بازیابی توان جسمی از دست رفته و کسب انرژی و نیرومندی برای فائق آمدن بر سختی‌های مهاجرت استفاده می‌کنند.

مازندران دارای دو تالاب بین‌المللی و صدها قطعه آب‌بندان به عنوان زیستگاه زمستان‌گذران پرندگان مهاجر است که هر ساله پذیرای بیش از 100 گونه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی با جمعیتی حدود یک میلیون قطعه برای نیمه دوم سال است. قوها، غازها، اردک‌ها، چنگر معمولی، حواصیل و اگرت‌ها، باکلان‌ها، کشیم و بیش از 20 گونه از کنار آبزی‌ها از رایج‌ترین پرندگان دارای مهاجرت منظم سالانه به تالاب‌های استان هستند.

انتهای پیام/2296/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول