اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد

وجود 38 گونه جانوری در معرض خطر انقراض در آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از وجود 38 گونه حیات وحش در معرض خطر انقراض در استان خبر داد و گفت: برای حفاظت این گونه‌های جانوری حفاظت، احیا و کمک به تکثیر حیات وحش هدف‌ اصلی اداره کل محیط زیست استان شده است.

وجود 38 گونه جانوری در معرض خطر انقراض در آذربایجان غربی

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حفظ و نگهداری حیات وحش و جلوگیری از انقراض آنها مسئله مهمی است که مستلزم تشریک مساعی مردم و مسئولان در این زمینه است.

وی با اشاره به وجود 38 گونه حیات وحش آسیب‌پذیر، در معرض خطر انقراض و یا در آستانه تهدید در زیستگاه‌های استان، گفت: از این تعداد 18 گونه مربوط به پرندگان، 17گونه مربوط به گروه پستانداران و سه گونه نیز در رسته دوزیستان و خزندگان است.

عباس‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر شش گونه پستاندار آسیب‌پذیر، سه گونه در خطر انقراض و هشت گونه نزدیک به تهدید نیز در حیات وحش استان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به وجود هفت گونه پرنده آسیب‌پذیر، دو گونه در معرض خطر انقراض و هشت گونه نزدیک به تهدید در حیات وحش استان، از وجود یک گونه پرنده به شدت در معرض خطر انقراض نیز در استان خبر داد.

عباس‌نژاد در بخش دوزیستان و خزندگان نیز از وجود دو گونه آسیب‌پذیر و یک گونه در معرض خطر انقراض در زیستگاه‌های استان خبر داد و گفت: با توجه به اظهارات فوق می‌توان اهمیت حفظ حیات وحش را در استان به خوبی درک کرد.

وی در همین راستا ضمن ابراز ناخرسندی از زیاده‌روی در صدور مجوز سلاح‌های شکاری در استان، گفت: امروزه به وفور مجوز حمل سلاح‌های شکاری به افراد داده می‌شود که این مسئله به تهدید بزرگی برای حیات وحش استان وارد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در غالب موارد قدرت‌نمایی انگیزه اصلی افراد در شکار گونه‌های جانوری است، خاطرنشان کرد: بی‌دقتی در صدور مجوزهای حمل سلاح شکاری نیز اکنون شکار گونه‌های جانوری را به عنوان تفریح برای عده‌ای افراد تبدیل کرده به گونه‌ای که بسیاری از شکارچیان به شکار گونه‌های غیر خوراکی نظیر مار و مارمولک نیز روی آورده‌اند.

عباس‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه قانون حمایت مناسبی از محیط‌بانان نمی‌کند، افزود: اکنون کار به جایی رسیده است که برخی از شکارچیان به محیط‌بانان هم رحم نکرده و به سمت آنان نیز شلیک می‌کنند و این اوج بی‌رحمی آنان نسبت به محیط‌بانان و مداخله بیشتر آنان در حیات وحش را نشان می‌دهد.

وی حفاظت، احیا و کمک به تکثیر حیات وحش را عمده هدف اداره کل محیط زیست استان اعلام کرد و افزود: در همین راستا تعداد محیط‌بانان را در طول سال‌های اخیر افزایش داده‌ایم.

عباس‌نژاد احداث و تجهیز مراکز تحقیقاتی در راستای حفاظت از محیط زیست را از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط این اداره کل عنوان کرد و افزود: نتیجه این اقدامات افزایش 30 درصدی حیات وحش در برخی مناطق استان بوده است.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول