اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

«لوندویل» با گونه‌هایی نادر بر رخسار آستارا

حیات وحش لوندویل در آستارا مورد استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است که سمور آبی،‌ گورکن، فک دریای خزر و شغال از گونه‌های نادر این حیات وحش هستند.

«لوندویل» با گونه‌هایی نادر بر رخسار آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حیات‌وحش لوندویل خاستگاه اصلی گردشگران به این شهرستان است.

بیشتر گردشگران از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران و دیگر نقاط کشور و تعدادی نیز گردشگران خارجی از پناهگاه حیات وحش لوندویل دیدن می‌کنند.

حیات وحش لوندویل به وسعت یک‌هزار و 74 هکتار در 5 کلیومتری شهر آستارا قرار گرفته است.

سمور آبی،‌ گورکن، فک دریای خزر و شغال از پستانداران این حیات وحش هستند.

قوی گنگ، ‌قوی فریادکش، ‌فیلوش، ‌اردک سیاه کاکل، ‌اردک چشم طلایی، باکلان کوچک و بزرگ، عقاب‌ها، کاکائی‌ها،‌ پرستوهای دریایی، آبچلیک‌، حواصیل‌، ‌سهره‌ها، ‌چرخ ریسک‌ها، گیلان‌شاه خالدار، پری شاهرخ،‌ درنا و قرقاول جزو پرندگان حیات وحش لوندویل محسوب می‌شوند.

پناهگاه حیات وحش لوندویل در سال 52 منطقه حفاظت شده اعلام شد و دارای اقلیم مرطوب معتدل به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان پیوست.

ویژگی‌های منطقه پناهگاه حیات وحش

این منطقه نمونه منحصر به‌فرد از باقی‌مانده جنگل‌های جلگه‌ای هیرکانی است و حدود 1.3 منطقه از برکه، آب‌بندان و تالاب‌های مشجر تشکیل شده است.

گونه‌های مهم گیاهی این منطقه مملو از نی، لویی، انار وحشی، توسکای قشلاقی ازگیل لرگ، لیلکی و تمشک و ... است.

این پناهگاه شامل زیستگاه‌های متنوع آبی و خشکی برای جانوران بوده و 125 گونه جانوری در منطقه شناسایی شده است که مهم‌ترین آنها روباه معمولی، گراز، سمور آبی، سیاه کاکل، پری شاه‌رخ و درن فک، قوی فریادکش، انواع اردک، حواصیل، گیلان‌شاه خالدار و درنا است.

انارستان‌های منطقه از معدود جوامع باقی‌مانده در سواحل خزر است که در بخش‌های زیادی بر اثر تجاوزات و اثرات توسعه تخریب شده است.

11 رأس گوزن زرد ایرانی در پارک حیات وحش آستارا رها سازی شد و اکنون پس از چندین سال گوزن‌ها زاد و ولد می‌کنند و موجب جذب گردشگر به این پارک شده‌اند.

پارک حیات‌وحش با وسعت 85 هکتار در ابتدای ورودی شهر آستارا قرار دارد و دارای جنگل، نیزار، تالاب‌های دست ساز و کانالی که از رودخانه امامزاده به داخل پارک هدایت شده و همچنین دارای فنس دو جداره است.

این پارک در ایام تعطیلات مورد بازدید و استقبال بی‌نظیر مسافران و گردشگران و نیز علاقه‌مندان به حیات وحش قرار می‌گیرد.

سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون برای توسعه فضای پارک طبیعت‌گردی لوندویل آستارا و با رهاسازی انواع پرندگان در این پارک و چند رأس اسب و خرگوش نمای طبیعت حیات وحش به پارک داده و موجب سیل گردشگران به این منطقه شده است.

به گزارش فارس، در امتداد ورودی شهر آستارا نیز باغ پرندگان وجود دارد که برای گردشگران دارای جذابیت خاصی است.

انتهای پیام/84001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول