اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

97/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

روستاها ظرفیت‏های پنهان گردشگری گلستان را آشکار کردند

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان گفت: فعالیت‏های این کمیته ظرفیت‏های پنهان گردشگری استان را آشکار کرد.

روستاها ظرفیت‏های پنهان گردشگری گلستان را آشکار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی نصیبی ظهر امروز در حاشیه جشنواره فرهنگ روستای کفشگیری گرگان در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از وظایف دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها جلب مشارکت همگانی در امور مربوط به توسعه روستاهاست. 

وی مشارکت در گردشگری روستایی را یکی از جلوه‏های مشارکت در توسعه روستاها برشمرد و افزود: گردشگری روستایی یکی از مردمی‏ترین اشکال جلب گردشگر است که تعطیلات نوروز 1393 به خوبی آشکار شد.   

توسعه روستایی فقط توسعه کشاورزی و ایجاد امکانات عمرانی نیست

مسئول واحد فرهنگی، گردشگری و تعاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: توسعه روستایی فقط توسعه کشاورزی و ایجاد امکانات عمرانی نیست، بلکه شامل طیف وسیعی از فعالیت‏های انسانی بوده که توانمندسازی روستاییان در دستیابی به معیشت پایدار را در بر می‏گیرد. 

نصیبی با بیان اینکه توسعه روستایی شامل حفاظت از آداب و رسوم فرهنگی و میراث فرهنگی روستا هم می‏شود، ادامه داد: گردشگری روستایی اگر با رعایت همه جوانب صورت گیرد موجب ارتقاء اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی روستاها می‏شود.  

به گفته وی، گلستان با توجه به ظرفیت‏های گردشگری همچون جاذبه‏های طبیعی، تاریخی، فرهنگی مانند آداب و رسوم، بازی‏های بومی و محلی و غذاهای سنتی توانایی تبدیل شدن به پایتخت گردشگری روستایی ایران را دارد.  

بین 2 تا 4 هزار نفر از جشنواره‏های فرهنگ روستاهای گلستان بازدید می‏کنند 

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان با اشاره به برگزاری 60 جشنواره فرهنگ روستا در طول نوروز 1393 توسط دهیاری‏ها و شوراهای اسلامی روستاها با برنامه‏ریزی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان و همکاری این کمیته اظهار داشت: تا کنون هر جشنواره‏ای که نوروز امسال در روستاهای گلستان برگزار شد بین 2 تا 4 هزار نفر بازدیدکننده داشت.

نصیبی راه‏اندازی 24 کمپ گردشگری روستایی را یکی دیگر از فعالیت‏های کمیته گردشگری روستایی استان گلستان برشمرد و اضافه کرد: فعالیت این کمپ‏ها محدود به ارائه خدمات به مسافران نوروزی نمی‏شود.

به گفته وی، این کمپ‏ها در کنار معرفی فرهنگ روستاهای گلستان و ظرفیت‏های گردشگری، با ایجاد بازارچه‏های محلی و فروش تولیدات روستایی به مقوله اقتصاد گردشگری نیز توجه دارند.

انتهای پیام/48004/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول