اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز امسال صورت گرفت

افزایش تعداد مسافران و گردشگران به قلعه‌رئیسی

رئیس شورای اداری چاروسا گفت: امسال نسبت به گذشته افزایش تعداد مسافران و گردشگران به قلعه‌رئیسی از محور باغملک در خوزستان را شاهد بودیم.

افزایش تعداد مسافران و گردشگران به قلعه‌رئیسی

سیدرضا غلامی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چاروسا اظهار داشت: قلعه‌رئیسی از جاذبه‌های تاریخی، معنوی و طبیعی زیبا و دیدنی بسیاری برخوردار است.

بخشدار چاروسا تصریح کرد: تمام ادارات چاروسا آماده‌اند تا شرایط لازم و مناسب را برای گردشگران نوروزی در این بخش فراهم کنند و با تمام توان و امکانات آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی متنوع و نیز کوه‌های مرتفع در اطراف شهر قلعه‌رئیسی اظهار کرد: آبشار زیبای کمردوغ به عنوان اولین میراث طبیعی ثبت شده در استان می‌تواند جایگاه مناسبی برای گردشگران باشد.

غلامی‌مقدم عنوان کرد: پوشش گیاهی کم‌نظیر در کوه‌ها و نزدیکی بخش چاروسا به مناطق جنوبی کشور باعث شده همه ساله در این ایام کوهنوردان و طبیعت دوستان قلعه رئیسی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

رئیس شورای اداری چاروسا خاطرنشان کرد: وجود بارگاه امامزاده سید محمود‌(ع) مانند نگینی در قلعه رئیسی همه ساله شاهد سیل مشتاقان و ارادتمندان به این امامزاده واجب‌التعظیم است.

غلامی‌مقدم عنوان کرد: گردشگرانی که به این بخش ورود پیدا می‌کنند بسیار زیاد بوده و از تمام مناطق کشور به این بخش از دو محور دهدشت به قلعه رئیسی و محور صیدون و باغملک به قلعه رئیسی وارد شده و به همین خاطر دو محوری هستند که مسافران نوروزی مسیر آن را برای سفر انتخاب می‌کنند.

بخشدار چاروسا اذعان داشت: محور خوزستان به قلعه رئیسی محوری است که مهمانان و مسافرانی که قصد سفر از خوزستان، چهار محال بختیاری و اصفهان را دارند می‌توانند به باغملک و صیدون استان خوزستان سفر کرده و از آنجا از محور تنگ چویل با طی 70 کیلومتر از باغملک وارد قلعه رئیسی مرکز بخش چاروسا شوند و از مناطق این بخش دیدن کنند.

وی افزود: در ایام نوروز امسال گردشگران زیادی از محور باغملک به قلعه رئیسی وارد شدند که می‌طلبد مسئولان استانی نسبت به بازسازی و تکمیل این محور تلاش کنند تا در سال‌های آینده شاهد ورود گردشگر بیشتر به این بخش و بخش‌های همجوار باشیم.

گفتنی است شهر قلعه رئیسی، مرکز بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در فاصله 80 کیلومتری شهر دهدشت قرار داد.

انتهای پیام/82009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول