اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز

50 بقعه متبرکه کاشان پذیرای گردشگران است

مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کاشان 50 بقعه متبرکه در این شهرستان در قالب طرح آرامش بهاری پذیرای گردشگران و میهمانان نورروزی این منطقه است.

50 بقعه متبرکه کاشان پذیرای گردشگران است

محمود جعفریانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اجرای مراسم ویژه سال تحویل در دو بقعه شاخص این شهرستان شامل آستان مقدس سلطان علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال و ولی بن موسی الکاظم (ع) در راوند از توابع این شهرستان اظهار داشت: ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران در مراسم ویژه سال تحویل در این دو بقعه حضور داشتند.

وی همچنین از حضور کارشناس مذهبی مترجم برای نخستین بار در بقعه متبرکه سلطان امیر احمد در مجاورت آثار تاریخی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با این اقدام که در قالب طرح خیمه معرفت انجام می‌شود یک روحانی مترجم به زبان انگلیسی و عربی پاسخگوی گردشگران خارجی است.

مسئول واحد فناوری اطلاعات اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، مجاورت بقعه متبرکه سلطان امیر احمد با خانه‌های تاریخی و گردشگرپذیر بودن این محور را دلیل انتخاب این بقعه متبرکه برای اجرای این طرح ذکر کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح خیمه معرفت به عنوان یکی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در دو شیفت صبح و عصر در بقاع متبرکه کاشان افزود: برپایی ایستگاه نقاشی کودکان، خیمه چند رسانه‌ای، غرفه‌های قرآن بخوانید جایزه بگیرید، گفتمان دینی، مشاوره خانواده و مذهبی و غرفه ارائه محصولات فرهنگی با حضور اساتید مجرب و کارشناسان مذهبی حوزه علمیه قم از دیگر برنامه‌های خیمه معرفت است.

جعفریانی تصریح کرد: اجرای طرح‌های فرهنگی معنوی و آموزشی آرامش بهاری، خیمه‌های معرفت، سوگواره یاس نبوی، دهه ولایت در بقاع متبرکه با هدف تحقق فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب بزرگ فرهنگی کشور صورت می‌گیرد.

به گفته وی اجرای طرح خیمه معرفت در 30 بقعه متبرکه استان اصفهان و طرح آرامش بهاری در 300 بقعه متبرکه این استان و در 2 هزار و 286 بقعه متبرکه سراسر کشور با اعزام بیش از 2 هزار روحانی از 28 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: به مناسبت ایام فاطمیه مراسم سوگواری یاس نبوی در بقاع متبرکه شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول