اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس خبر داد

رشد 15 درصدی اسکان مسافران در فردوس

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس از رشد 15 درصدی آمار مسافران و گردشگران اسکان یافته در این شهرستان خبر داد.

رشد 15 درصدی اسکان مسافران در فردوس

کاظم شبنم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: شهرستان فردوس شمالی‌ترین شهر خراسان جنوبی با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران از شهرهای دور و نزدیک شده است.

وی گفت: از 29 اسفندماه سال 1392 تا چهارم فروردین ماه 1393 تعداد زیادی مسافر و گردشگر وارد شهرستان فردوس شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس افزود: به منظور استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی پارک‌های شهرستان شامل پارک گردشگری تون، پارک ملت، پارک دلگشا و پارک لاله اسلامیه ساماندهی و امکانات لازم برای استفاده مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان فراهم شده است.

شبنم‌زاده تصریح کرد: علاوه بر پارک‌های شهرستان، امکانات رفاهی و اقامتی در مجموعه آبگرم معدنی، مسجد جامع قدیم، بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) نیز فراهم شده و تعداد 120 تخته چادر در مجموعه آبگرم معدنی و مسجد جامع قدیم نصب شده و در اختیار مسافران قرار گرفته است.

وی یادآور شد: هیئت‌های مذهبی شهرستان فردوس، شهر اسلامیه و منطقه نمونه گردشگری باغستان نیز برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی آمادگی کامل را دارند و در صورت نیاز، فضا و امکانات لازم را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

آمادگی 300 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس همچنین از آمادگی 300 کلاس درس در 35 آموزشگاه این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش آمار مسافران ورودی به شهرستان فردوس، هر شب ظرفیت این تعداد کلاس تکمیل می‌شود.

شبنم‌زاده به نصب سه چادر راهنمای مسافر با همکاری جمعیت هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرستان فردوس اشاره کرد و افزود: یکی از این سه چادر به صورت شبانه‌روزی و دو چادر دیگر نیز در طول روز، آماده پاسخگویی به مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی تصریح کرد: در این چادرها علاوه بر راهنمای مسافران، بسته‌های فرهنگی شامل معرفی نقشه راه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان نیز بین مسافران و گردشگران توزیع می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس یادآور شد: مدرسه علیا، مدرسه علمیه حبیبیه، مسجد جامع قدیم، مسجد و حمام کوشک، مسجد سیدی، حمام جهانیار، بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) و موزه مردم‌شناسی از جمله جاذبه‌های تاریخی و نیز پارک گردشگری تون، مجموعه آبگرم معدنی فردوس، روستای نمونه گردشگری مهوید و منطقه نمونه گردشگری باغستان از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/69007/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول