اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مروری بر افتخارآفرینی ورزشکاران اصفهانی در سال 92

ورزشکاران اصفهانی در سال گذشته در میادین مختلفی موفق به کسب مدال و افتخار آفرینی شدند اما در مجموع می‌توان مدال‌آوری بانوان را پر رنگ‌تر از آقایان عنوان کرد.

مروری بر افتخارآفرینی ورزشکاران اصفهانی در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در سال 92 رقابت‌های پر اهمیتی همانند المپیک و بازی‌هایی آسیایی برگزار نشد اما ورزشکاران اصفهانی در میادین مختلف مدال‌های ارزشمندی را کسب کردند.

در مجموع در سال 92 مدال‌آوری بانوان ورزشکار اصفهانی نسبت به آقایان از آمار بهتری برخوردار بود.

در نخستین روزهای سال جدید تصمیم گرفتیم نگاهی داشته باشیم به شاخص‌ترین ورزشکاران اصفهانی در سال گذشته:

رضا قاسمی دونده ملی پوش اصفهانی در سال 92 در میادین بین‌المللی زیادی حضور پیدا کرده و مدال‌های زیادی را در سطح آسیایی به دست آورد.

وی توانست درمسابقات داخل سالن آسیا، غرب آسیا و همچنین بازی‌های کشورهای اسلامی به چندین مدال در ماده دوهای سرعت دست پیدا کند تا در رشته دومیدانی شاخص‌ترین ورزشکار اصفهانی لقب بگیرد.

الهه و شهربانو منصوریان دو خواهر سمیرمی نیز در سال 92 همانند سال 91 موفق شدند عناوین قابل توجهی را به دست بیاورند.

خواهران منصوریان در رقابت‌های المپیک هنرهای رزمی و مسابقات قهرمانی جهان بر روی سکو رفتند، این دو خواهر سمیرمی به همراه سهیلا منصوریان دیگر خواهرشان، در رقابت‌های لیگ برتر با تیم سمیرم حضور پیدا کرده و توانستند به همراه این تیم عنوان قهرمانی باشگاه‌های کشور را به خود اختصاص بدهند.

مینو عابدی را نیز می‌توان یکی از پدیده‌های ورزش ایران در سال جاری عنوان کرد.

وی که سابقه زیادی در ملی‌پوش شدن ندارد، توانست در مسابقات آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی به مدال دست پیدا کند  و در مسابقات جهانی نیز حضور پیدا کرد.

رسول تقیان نیز در رشته وزنه‌برداری موفق شد سال پرباری را پشت سر بگذارد و به یکی از امیدهای وزنه‌برداری کشور تبدیل شود.

تقیان در مسابقات قهرمانی آسیا و یونیورسیاد دانشجویان جهان به مدال طلا دست پیدا کرد اما در مسابقات جهانی که گل سر سبد کارش محسوب می‌شد، دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

*شریفی؛ پدیده تازه فوتبال ایران

در رشته فوتبال نیز محرم نویدکیا و مهدی شریفی را می‌توان دو چهره شاخص فوتبال اصفهان عنوان کرد.

محرم نویدکیا کاپیتان تیم فوتبال سپاهان اصفهان در پایان لیگ برتر دوازدهم به عنوان بهترین بازیکن لیگ از سوی سازمان لیگ برگزیده شد، وی به دلیل مصدومیت اکثر مسابقات لیگ را از دست داد اما در هفته‌های پایانی لیگ توانست یک بار دیگر در ترکیب تیمش قرار بگیرد.

مهدی شریفی مهاجم جوان سپاهان را می‌توان با قاطعیت پدیده مسابقات لیگ سیزدهم دانست.

این بازیکن جوان که محصول آکادمی ذوب‌آهن و سپاهان است، در این فصل توانست با نظر مثبت کرانچار در ترکیب تیمش قرار گرفت و با عملکرد درخشانش، پاسخ اعتماد کادر فنی را داد.

در رشته‌های رزمی نیز ورزشکاران اصفهانی نتایج خوبی کسب کردند که از آن جمله می‌توان به درخشش تیم سه نفره دوئلین اصفهان در بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات آسیایی، مدال‌آوری محسن فرضی و حمیدرضا لادور در المپیک هنرهای رزمی و حضور موفق علیرضا نصر آزادانی و سجاد مردانی  در ترکیب تیم ملی تکواندو و کسب عنوان نایب قهرمانی جهان اشاره کرد.

*درخشش جوانان و نوجوانان اصفهانی

همچنین امسال در بازی‌های پارا آسیایی جوانان که به میزبانی مالزی برگزار شد،  میثم متقیان در رشته وزنه‌برداری، محمدرضا نکویی در رشته شنا و فائزه کرمانی در دو رشته پرتاب نیزه و پرتاب وزنه موفق به کسب مدال خوشرنگ طلا شدند.

در بازی‌های آسیایی نوجوانان نیز مرضیه پرورش نیا در رشته تیراندازی به عنوان یک پدیده در ورزش اصفهان و ایران خودش را مطرح کرد و ایمان نیک اقبال نیز به مدال برنز دست پیدا کرد.

انتهای پیام/63006/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول