اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از رشد 40 درصدی زکات در جیرفت گزارش می‌دهد

سلیمانی: 2 میلیارد و 462 میلیون ریال زکات در جیرفت جمع‌آوری شد

مسئول اجرایی زکات شهرستان جیرفت گفت: طی سال گذشته کشاورزان و دامداران دو میلیارد و 462 میلیون و 55 هزار ریال زکات مستحبی و واجب خود را به کمیته امداد امام خمینی شهرستان جیرفت تحویل دادند.

سلیمانی: 2 میلیارد و 462 میلیون ریال زکات در جیرفت جمع‌آوری شد

حجت‌الاسلام محمد سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار کرد: طی سال گذشته کشاورزان و دامداران دو میلیارد و 462 میلیون و 55 هزار ریال زکات مستحبی و واجب خود را به کمیته امداد امام خمینی شهرستان جیرفت تحویل دادند.

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته 40 درصد نسبت به سال 91 افزایش داشته است، ادامه داد: جمع‌آوری زکات با همکاری اعضای ستاد زکات شهرستان جیرفت، عاملان زکات، کشاورزان و دامداران بوده است.

مسئول اجرایی زکات شهرستان جیرفت تصریح کرد: این مبلغ در راستای کمک به محرومان، فقرا و همچنین احداث بیش از 30 پروژه عام‌المنفعه مانند احداث، تکمیل و تعمیر مسجد، خانه عالم، غسالخانه‌، حسینیه و ... هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ستاد زکات در راستای فرهنگ‌سازی و تبلیغ این فریضه واجب الهی در شهرستان جیرفت افزود: تهیه مستند زکات، توزیع بروشور و سی‌دی تبلیغاتی، تبلیغات دیوارنویسی، کوه‌نویسی، نصب تابلو در سطح شهر، بخش‌ها و دهستان‌ها، برگزاری مسابقات انشا‌نویسی و مقاله‌نویسی با موضوع زکات، آموزش عاملان زکات، دیدارهای چهره به چهره مردمی از جمله اقدامات موثر صورت گرفته در این زمینه است.

سلیمانی با بیان اینکه سخاوتمندترین مردم کسی است که زکات بپردازد، ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم که فریضه الهی زکات از جایگاه خاصی در میان مردم شهرستان جیرفت برخوردار است و هر ساله نیز شاهد رشد و افزایش چشمگیر این فریضه با توجه به آگاهی مردم از برکات پرداخت زکات و اهمیت و جایگاه آن در اسلام هستیم.

مسئول اجرایی زکات شهرستان جیرفت گفت: طبق ماده یک قانون زکات مصوبه مجلس شورای اسلامی مورخ 20 آبان‌ماه سال 90 هیچ موسسه یا نهادی به جز کمیته امداد امام خمینی و ستاد زکات حق دریافت زکات و اعانات مردم را ندارد.

سلیمانی با اشاره به ضرورت دریافت زکات بر مبنای ضوابط شرعی و قانونی خواستار همکاری بیشتر مسئولان و مردم متدین جیرفت در راستای کمک‌رسانی بهینه به محرومان شد و عنوان کرد: طبق آموزه‌های دینی مهمترین محل مصرف زکات هزینه کردن آن برای فقرا و نیازمندان است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته کشاورزان جیرفتی 418 میلیون و 200 هزار ریال زکات مستحبی (شجره طیبه) به این نهاد تحویل داده‌اند و در همین راستا باغداران مومن و خدا‌جوی ساردوئیه، دلفارد و میجان 200 اصله درخت گردو و پرتقال را پلاک‌گذاری کرده و به صورت دائم به نام این نهاد برای مصارف نیازمندان ثبت کرده‌اند.

سلیمانی اظهار کرد: مردم با این اقدام به توصیه‌های دینی عمل کردند و موجب پاکی مال خود شده‌اند که فرهنگ‌سازی مناسب در سطح باغداران مهمترین عامل تحقق این مهم بود.

وی عنوان کرد: زکات یک واجب فراموش شده بود که با ابلاغ مقام معظم رهبری به کمیته امداد امام خمینی احیا شد.

انتهای پیام/80002/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول