اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور هنرمندان مطرح کشوری در آبپخش

هنر در آبپخش احیا می‌شود

هنرمندان مطرح کشوری در آبپخش حضور پیدا می‌کنند.

هنر در آبپخش احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، آبپخش از شهرهای مهم و تاثیرگذار در کشور بوده و همواره در عرصه‌های هنری و فرهنگی جایگاه ویژه‌ای در سطح استان بوشهر داشته است.

در سال‌های اخیر هنرمندان آبپخش به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده‌اند و بسیاری از فعالیت‌های هنری آبپخش با رکود مواجه بوده است.

در چند ماه اخیر با تلاش شورای اسلامی و شهرداری آبپخش شاهد جنب و جوش هنرمندان آبپخش بوده‌ایم و در ایام نوروز نیز چند برنامه مهم و محوری در آبپخش برگزار می‌شود.

تعدادی از هنرمندان آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به مشکلات جامعه هنری آبپخش از اقدامات اخیر مسئولان تقدیر کردند.

بابک بهادرپور از هنرمندان باسابقه آبپخش گفت: هنرمندان آبپخش همواره در سطح استان جایگاه خاصی داشته‌اند که البته چند سال اخیر شاهد رکود فعالیت‌های هنری بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: احیای هنر در آبپخش از خواسته‌های بیشتر مردم است و از مسئولان انتظار داریم در این مسیر اهتمام بیشتری داشته باشند.

بهادرپور یادآور شد: شهردار پرتلاش آبپخش اخیر در زمینه احیای هنرمندان اقدامات خوبی انجام داده و حضور هنرمندان برتر استان در آبپخش و اجرای برنامه‌های هنری موجبات ایجاد انگیزه در هنرمندان می‌شود.

هنرمند جوان آبپخش نیز گفت: آبپخش در دوره‌های نه چندان دور همواره میزبان جشنواره‌های تئاتر کودک در استان بوده و هنرمندان سراسر استان به این شهر می‌آمدند.

حسین هدایت افزود: در چهار سال گذشته شاهد وجود مشکلاتی در هنر آبپخش بودیم و فرصتی برای ابراز مشکلات این قشر وجود نداشت.

وی تاکید کرد: حمایت مسئولان از هنرمندان امری لازم است و به ویژه مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بیش از گذشته کمک کنند.

هدایت یادآور شد: حمایت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی آبپخش از هنرمندان بسیار مهم است و در چند ماه گذشته با این حمایت شاهد احیای هنرمندان هستیم.

مهدی رضایی از دیگر هنرمندان باسابقه آبپخش نیز اظهار داشت: تئاتر و سایر هنرها و به ویژه تعزیه باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان نباید فقط شعار دهند.

وی افزود: باید امکانات و تجهیزات هنرمندان افزایش یابد و هنرمندان نباید به دلیل کمبود امکانات در حاشیه قرار گیرند.

رضایی خواستار حضور بیشتر مسئولان در کنار هنرمندان شد و بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان تاکید کرد.

شهردار آبپخش نیز اظهار داشت: هنر نباید تحت تاثیر سیاست قرار گیرد و هنرمندان باید با هر گرایش فکری مورد حمایت عادلانه قرار گیرند.

حسین عباسی افزود: از ابتدای فعالیت در این شهر از همه اقشار به ویژه هنرمندان حمایت کرده‌ام و همواره خود را جزئی از این گروه می‌دانم و با تامین اعتبارات تلاش می‌کنیم در حد توان در رفع دغدغه‌های آنها اهتمام ورزیم.

شهردار آبپخش از برگزاری جشنواره نوروزی با حضور هنرمندان برتر استان در آبپخش خبر داد و گفت: این جشنواره از دوم فروردین امسال به مدت چهار شب در پارک گردشگری آبپخش برگزار خواهد شد و حسن غلامی هنرمند برجسته و مطرح استان نیز در این مراسم اجرا خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هنرمندان آبپخش دارای قابلیت‌های بسیار زیادی هستند و حضور هنرمندان استان در شهر به منظور تبادل فرهنگی بین هنرمندان و ایجاد انگیزه بیشتر هنرمندان آبپخش انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز اظهار داشت: مسئولان باید به دغدغه‌های هنرمندان بیشتر توجه کنند و هنرمندان نباید دغدغه مالی داشته باشند.

مصطفی رضایی افزود: امسال برنامه‌های متنوعی برای حمایت از هنرمندان آبپخش داشته‌ایم و امیدواریم با مستقل شدن نمایندگی ارشاد اسلامی به این اهداف برسیم.

وی یادآور شد: مسئولان نباید تنها شعار دهند و انتظار داریم شاهد عملی شدن وعده‌های مسئولان باشیم.

گزارش از سعید رضایی

انتهای پیام/2452/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول