اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه موقت اصفهان:

اقتصاد دور از عدالت جامعه را نابود می‌کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اقتصاد دور از عدالت و فاصله گرفتن از فرهنگ انسانیت و اسلامیت جامعه را نابود می‌کند.

اقتصاد دور از عدالت جامعه را نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در اولین خطبه نماز جمعه سال 1393 با تبریک فرا رسیدن سال نو، تغییر در طبیعت و توالی ایام را نشان قدرت لایزال الهی دانست و اظهار داشت: براساس روایات اسلامی هر روزی که در آن گناه نشود آن روز عید است و آنچه نوروز را از سایر اعیاد متمایز کرده بهار طبیعت و نظافت و پاکیزگی و صله رحم است.

وی با اشاره به اینکه امتیاز اسلام نسبت به سایر ادیان گزینش بهترین رفتارهای اجتماعی است افزود: با اینکه نوروز عیدی اسلامی نیست، ولی در جامعه اسلامی ما بر حفظ حرمت و تکریم و گرامی داشت این عید سفارش شده است.

میردامادی ود بر ضرورت صله رحم و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه تاکید کرد و در ادامه گفت: برخی صحنه‌های تبعیض در نوروز دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد، اینکه برخی‌ها با خودروهای یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی در ایام نوروز از شمال تا جنوب را سفر و خوش‌گذرانی می‌کنند و به ترکیه و خارج کشور سفر می‌کنند و یک خانواده حتی نمی‌تواند یک جفت کفش برای بچه‌اش مهیا کند و یک کیلو گوشت یا مرغ نتواند بخرد و مستاجر است و همین عید نیز او را بیشتر زیان می‌رساند مایه تأسف است و متأسفانه از این دست افراد در جامعه بسیار هستند.

* اقتصاد دور از عدالت جامعه را هلاک می‌کند

وی بر لزوم انفاق کردن در دین اسلام تاکید کرد و گفت: در جامعه‌ای که یک نفر سالانه خودروی میلیاردی‌اش را عوض می‌کند و یک فرد دیگر 10 سال است که نمی‌تواند دوچرخه‌اش را عوض کند و مدام آن را تعمیر می‌کند اقتصاد این جامعه، آن را به هلاکت می‌کشاند.

میردامادی تأکیدات سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد را نشأت گرفته از شرایط نگران کننده این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد دور از عدالت و فاصله گرفتن از فرهنگ انسانیت و اسلامیت جامعه را نابود می‌کند.

خطیب جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه همه باید دست به دست یکدیگر با مدیریت جهادی مشکلات اقتصادی را رفع کنند ادامه داد: به هم ریختگی فرهنگی نیز در جامعه ما فراوان است و فساد، بی‌بندوباری، رشوه و فحشا در جامعه زیاد شده و همه ما باید تلاش کنیم که واجبات خود را انجام دهیم و از محرمات دوری کنیم.

* قدم‌های محکم‌تری برای صرفه‌جویی در آب برداشته شود

وی در خطبه دوم نماز به مناسبت‌های روز اشاره کرد و بر لزوم حفظ حرمت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) تاکید کرد و در ادامه ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: توصیه من به مردم صرفه جویی در مصرف آب است، ولی از مسئولین آب و فاضلاب هم می‌خواهم که پوسیدگی لوله‌ها را اصلاح کنند تا حتی یک قطعه آب هم هدر نرود.

این مسئول همچنین بر استفاده از روش‌های کشاورزی با صرف آب کمتر تاکید کرد و گفت: دانشکده‌های کشاورزی ما نباید تنها به دادن مدرک بسنده کنند و باید در این رابطه قدم‌های ویژه‌ای بردارند.

* حرف‌های حقوق بشری آمریکا بهانه است

میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن در بعد فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای برای تخریب نظام اسلامی دارد گفت: استکبار همیشه ایران را تهدید می‌کند که گزینه‌های روی میز جنگ را هم توجیه می‌کند و با تجربه‌ای که آمریکا در عراق و سوریه و هشت سال دفاع مقدس داشته نشان داده که حرف‌های حقوق بشری برای تخریب چهره ایران بهانه است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بارهای نگرانی خود از وضعیت فرهنگی کشور را به مسئولان گوشزد کرده‌اند و ایشان می‌دانند که فرهنگ خط مقدم حرکت انقلاب اسلامی ایران است و متأسفانه امروز بودجه‌های فرهنگی صرف ورزش و سینما می‌شود.

خطیب جمعه موقت اصفهان ادامه داد: فرهنگ یعنی اینکه وقتی کسی به اداره‌ای می‌آید با خیال راحت و آرامش از اداره بیرون بیاید و امروز برای فرهنگ ما بلاست که باید دست در جیبت کنی و زیر میزی بدهی تا کار تو در اداره حل شود.

وی رسیدن به استقلال را منوط به خودکفایی در تولید محصولات اولیه دانست و افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد و فرهنگ در سال جاری تاکید کردند باید تمام کارخانه‌های خاموش روشن شوند و جوانان با فضیلت و با استعداد باید تلاش کنند که همه چیز در جامعه اسلامی شود و این بی‌بند و باری‌ها، بی‌حجابی‌ها، اختلافات بین شهرها و ازدواج‌های تأخیری دلیل بی فرهنگی ماست و تغییر این رفتارها مدیریت جهادی و عزم ملی می‌طلبد.

میردامادی در ضرورت پرهیز از دامن زدن به اختلافات سیاسی در سال اخیر تاکید کرد و گفت: ما باید با توانمندسازی خود اوضاع را به نفع خود تغییر دهیم که تحریم‌ها اثری بر اقتصاد و استقلال سیاسی کشورمان نگذارد.

* خدا کشورهای بی‌انصاف درباره ایران را لعنت کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شعارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره رعایت نکردن حقوق بشر در ایران گفت: همه خوشبختانه وضعیت حقوق بشر در این کشورهای مدعی را به خوبی می‌دانند و خدا لعنت کند این‌ها را که این قدر در مورد ایران بی انصافی می‌کنند و آن خانم هم که در ایران می‌آید بدون مقدمه و بدون رعایت مقررات داعیه حقوق بشر سر می‌دهد.

وی در پایان از تصمیم نهادهای فرهنگی و حجت‌الاسلام قرائتی برای احداث یک هزار مسجد در روستاها خبر داد و گفت: امیدوارم این تصمیم با همت مردم هر چه زودتر اجرایی شود.

انتهای پیام/2301/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول