اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهشهر:

فعالیت مستمر اوقاف سبب بالندگی وقف می‌شود

امام جمعه بهشهر گفت: فعالیت مستمر اوقاف در زمینه وقف و اجرای امینانه آن سبب بالندگی وقف می‌شود.

فعالیت مستمر اوقاف سبب بالندگی وقف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، آیت‌الله سید صابر جباری صبح امروز در جمع مسئولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه کار در اوقاف یک نوع عبادت است، اظهار داشت: فعالیت متولی موقوفه و کارمند اوقاف در راستای احیای وقف و ترویج آن یک نوع عبادت به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرستان بهشهر با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: هرکسی در ترویج فرهنگ وقف تلاش کند در پرونده اعمال وی به عنوان کار نیک ثبت می‌شود.

جباری با اشاره به اینکه کار در زمینه وقف و موقوفات از اهمیت و ارزش بالایی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید تبلیغات گسترده‌ای در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید بین مردم و مسئولان تعامل برقرار شود، اضافه کرد: مسئولان تعامل خود را با مردم افزایش دهند.

نماینده مردم شهرستان بهشهر و گلوگاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در راستای احیای موقوفات باید با مردم به صورت نرمش اخلاقی رفتار شود.

جباری با تأکید بر اینکه باید حق و حقوق موقوفه اخذ شود، بیان داشت: اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان یکی از واجبات این مسئله به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مردم در رعایت مسائل شرعی و وقفی احتیاط می‌کنند، افزود: مردم ولایتمدار مازندران بر حساس بودن مسئله وقف و موقوفه اعتقاد بالایی دارند.

امام جمعه بهشهر ابراز داشت: تغییر مدیریت در اوقاف به منظر فعالیت از این پایگاه به پایگاه دیگر و از این سنگر به سنگر دیگر است.

جباری متذکر شد: کسب عواید از موقوفات و هزینه آن در جامعه باید به مردم اطلاع رسانی شود و مردم از کار نیک و حسنه اوقاف در اطلاع باشند.

وی با اشاره به اینکه احیای وقف در طول سال درحال انجام شدن است، یادآور شد: فعالیت مستمر اوقاف در زمینه وقف و اجرای امینانه آن سبب بالندگی وقف می‌شود.

امام جمعه بهشهر در پایان از زحمات محمدباقر دینی، رئیس سابق اداره اوقاف بهشهر و گلوگاه تقدیر کرد.

انتهای پیام/86003/ذ30/ض1002

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول