اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از طرح آرامش بهاری

یک‎هزار متر زمین وقف آستانه امامزاده ابراهیم (ع) اوزینه شد

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از وقف یک‌هزار مترمربع زمین به آستانه امامزاده ابراهیم (ع) کوی اوزینه خبر داد.

یک‎هزار متر زمین وقف آستانه امامزاده ابراهیم (ع) اوزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با آغاز طرح آرامش بهاری واقف خیراندیش «علیرضا کابوسی» یک قطعه زمین به مساحت یک‎هزار مترمربع را وقف امامزاده ابراهیم (ع) کوی اوزینه کرد.

وی ارزش تقریبی این موقوفه را حدود یک میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تقویت وقف‎های منفعتی در جامعه باید به صورت پررنگ‎تری از سوی رسانه‎ها انجام شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان بر لزوم وقف جدید تاکید کرد و از مردم خیراندیش خواست تا در این امر خداپسندانه پیشگام شوند.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه سنت حسنه وقف باید در جامعه فرهنگ‎سازی شود، افزود: کسانی که استطاعت مالی دارند حتی با وقف بخش کوچکی از اموال خود می‎توانند در اجر معنوی و اخروی سهیم شوند.

وی با اشاره به اینکه در راستای موقوفات کارهای خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی وقف باید روز‎به‎روز در جامعه افزایش پیدا کند چراکه اگر کسی در راه وقف قدم بگذارد چه در موقوفات منفعتی و چه در موقوفات انتفاعی، این‎ها سبب باقیات و صالحات خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان بیان داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری چهارمین سالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه راهبری، طراحی و اجرایی کرده است.

سلیمانی‎فرد ادامه داد: هدف اصلی برگزاری این طرح خدمت‎رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و زائرانی که به امامزادگان مراجعه می‎کنند و هدف دوم انجام خدمت‎رسانی فرهنگی با اعزام مبلغ، خیمه‎های معرفت و ایجاد نمایشگاه در بقاع متبرکه است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه به فرموده امام خمینی (ره) مردم باید در کنار بقاع متبرکه احساس آرامش کنند این برنامه‎های فرهنگی در بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

به گفته رئیس اداره اوقاف گرگان؛ طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا 15 فروردین ماه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/83001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول