اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه پلیس راه‌های هرمزگان:

مسافران اتوبوس‌ها تخلفات راننده را پیامک کنند

فرمانده قرارگاه پلیس راه‌های هرمزگان گفت: مسافران اتوبوس‌ها تخلفات راننده را به سامانه 110120 پیامک کنند.

مسافران اتوبوس‌ها تخلفات راننده را پیامک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی مجیدزاده چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های پلیس راه در سال 92 اظهار داشت: مجموعه پلیس و پلیس راهور انواع طرح‌ها را در طول سال اجرایی می‌کند که در هرمزگان طرح نوروزی هر ساله از اهمیت خاصی برای این نهادها برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال طرح نوروزی که از 25 اسفند شروع شده و تا هفدهم فروردین ادامه می‌یابد، اضافه کرد: در این طرح 500 نیرو در قالب 100 تیم عملیاتی به کار گرفته خواهند شد.

مجیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موج اول و دوم سفرها مدیریت خود را دارد، افزود: پلیس راه برنامه‌هایی را برای کنترل ترافیک و ایمنی‌بخشی به سفرهای نوروزی در جاده‌های هرمزگان در دستور کار دارد.

فرمانده پلیس راه هرمزگان اضافه کرد: در صورت ثبت وقوع دو تخلف انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز توام با هم تا 72 ساعت خودرو را توقیف می‌کنیم.

مجیدزاده گفت: سنجش سوابق خودرو و راننده را در دستور کار قرار داریم به نحوی که کنترل مدارک در تمام ایستگاه‌ها با شدت و دقت بالایی طی ایام نوروز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کاهش حوادث جاده‌ای از تمامی امکانات استفاده می‌شود، گفت: در طول طرح نوروزی تردد موتورسیکلت در جاده‌های اصلی ممنوع است.

مجیدزاده با بیان اینکه طی روزهای 12 و 13 فروردین تردد خودروهای سنگین ممنوع اعلام شده است، اضافه کرد: در طرح نوروزی سال گذشته 286 نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که از این رقم بیشتر ساکنان استان را شامل می‌شد.

وی با بیان اینکه استان در زمینه مدیریت ترافیک راه‌های اصلی در ایام نوروز 92 رتبه خوبی را به دست آورده است، افزود: بیشترین آمار تصادفات مربوط به حادثه واژگونی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پلیس راهور در سال‌های اخیر اقدام به اجرای طرح‌های انضباط ترافیکی کرده است که این امر دستاوردهای متعددی از جمله ارتقای فرهنگ ترافیکی را به دنبال داشته است.

مجیدزاده در ادامه به طرحی اشاره کرد که طی آن مسافران اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانند با ارسال مشخصات وسیله‌ای که بر آن سوار هستند و نوع تخلفشان به سامانه پیامکی 110120، تخلفات را از این طریق به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده قرارگاه پلیس راه‌های هرمزگان با بیان اینکه در سال جاری 3 هزار و 300 نفر در جاده‌های کشور فوت و یا مجروح شده‌اند، گفت: در استان طی سال جاری با افزایش 11 درصدی حوادث جاده‌ای روبرو بوده‌ایم.

وی گفت: در سال 91 با 2 هزار و 800 مورد وقوع حادثه جاده‌ای روبرو بودیم که این رقم در سال 92 به 3 هزار 200 مورد رسیده است.

مجیدزاده گفت: 13 هزار و 400 مورد توقیف موتور سیکلت در سال جاری داشته‌ایم که با این حال بیشترین حوادث نیز مربوط به این نوع وسیله نقلیه است.

این مسئول اضافه کرد: حدود 400 فقره گواهینامه به دلیل حادث شدن تصادفات منتج به فوتی و جرحی در سال 92 در جاده‌های اصلی استان توقیف و یک‌هزار و 100 دستگاه خودرو نیز به دلیل بالا بودن میزان جرایم شناسایی و توقیف شده است.

مجیدزاده اضافه کرد: در سال جاری حدود 50 درصد از رانندگانی که در جاده‌های استان با چهره‌زنی تست اعتیاد داده‌اند، تست اعتیاد آنها مثبت بوده است.

انتهای پیام/88001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول