اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت می‌گیرد

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در فارس

سرپرست حوزه معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر فارس گفت: طرح ملی ایمنی سلامت مسافران نوروزی با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» از 27 اسفندماه جاری تا 15 فروردین‌ماه سال آینده همزمان با سراسر کشور در فارس اجرا می‌شود.

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در فارس

غلامحسین تجلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این طرح با هدف تغییر نگرش شهروندان برای کاهش رفتارهای پرخطر در مسافرت و افزایش بهداشت جسمی و روانی خانواده اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فارس با مشارکت 2 هزار نفر از جوانان داوطلب و ایجاد 42 پست در مبادی ورودی و خروجی 28 شهرستان این استان به استقبال اجرای چهاردهمین دوره طرح ملی راهنمای مسافران نوروزی می‌رود.

تجلی گفت: طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی از سال 1379 با تاکید بر راهنمایی مسافران در اماکن تاریخی و نقاط دیدنی شهر از طریق توزیع بروشور، نقشه، کاتالوگ، با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در بین اعضا و کمک به سفری ایمن با تامین امنیت روانی هموطنانمان تدوین و اجرا شده است.

سرپرست حوزه معاونت امور جوانان هلال احمر فارس تصریح کرد: با گذشت 13 سال، سازمان جوانان هلال احمر در نظر دارد با بازنگری در این طرح ضمن پرهیز از موازی‌کاری با سایر سازمان‌های متولی در ارائه خدمات به مسافران نوروزی از اتلاف نیروی انسانی و هزینه تخصیصی جلوگیری کند.

وی بیان داشت: خدمات جوانان هلال احمر بر اساس نیازهای فعلی مسافران در قالب اصول و اهداف سازمانی انجام می‌گیرد.

تجلی افزود: دغدغه‌های روز مسئولان کشوری کاهش تلفات انسانی در جاده‌های کشور، کاستن خسارت‌های حوادث طبیعی با آموزش‌های همگانی و فرهنگ‌سازی در بین مردم است.

سرپرست حوزه معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان فارس خاطرنشان کرد: احداث 36 ایستگاه سلامت برای تست رایگان قند خون، کنترل فشار خون مسافران، ایجاد 22 فضای دوستدار کودک با حضور مربیان مجرب این جمعیت شامل خدمات آموزش‌های خودامدادی، مسابقه‌های قرآنی، نقاشی، کارگاه تهیه کاردستی‌های امدادی، بازی‌های فکری و محلی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی است.

تجلی بیان داشت: توزیع بروشورهای فرهنگی و مذهبی، ارائه نقشه راهنمای نقاط حادثه‌خیز، بازی‌های امدادی بین کودکان و نیز نصب 25 خیمه نماز و برپایی نماز جماعت، ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های این جمعیت در ایام نوروز است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی اکیپ‌های سحاب در قالب تیم‌های دو نفره به صورت پیاده یا دوچرخه‌سوار با رویکرد پیشگیری و ایمن‌سازی برای خدمات در شلوغ‌ترین و مسافرپذیرترین اماکن و مناطق و آسیب‌پذیرترین نقاط و سایر مراکز و مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی از دیگر برنامه‌های در دست اجرا برای مسافران نوروزی است.

سرپرست حوزه معاونت امور جوانان هلال احمر فارس ابراز داشت: 36 دستگاه تست قند خون و فشار خون، 15 خیمه نماز، 50 هزار لوح فشرده آموزش امداد و کمک‌های اولیه، 500 کاور و 500 کلاه سازمان جوانان، 16 دوچرخه، 27 هزار و 920 برگ دعای سفر، یک‌هزار و 800 بازی ویژه کودکان، 50 هزار بروشور بین شعب جمعیت هلال احمر استان فارس توزیع شده است.  

تجلی ابراز داشت: 50 برگ عکس امام(ره) و مقام معظم رهبری، 50 پلاک کدپستی، 3 هزار نقشه این استان، 6 هزار کتابچه استاندارد و 22 بنر از دیگر اقلام توزیع شده این جمعیت به شعب خود برای تسریع در ارائه خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی است.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول