اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه‌های مسیر سبز، ساحل پاک در ایام نوروز

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: همزمان با تعطیلات نوروز ایستگاه‌های محیط زیستی مسیر سبز، ساحل پاک در مسیر جاده تهران ـ شمال توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی شد.

راه‌اندازی ایستگاه‌های مسیر سبز، ساحل پاک در ایام نوروز

سیاوش شمسی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از 29 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز ایستگاه‌های ارائه خدمات و راهنمایی‌های زیست‌محیطی به مسافران نوروزی در راستای عملیاتی کردن طرح ملی «مسیر سبز، ساحل پاک» آغاز به کار می‌کند.

وی تصریح کرد: این ایستگاه‌ها در محل عوارضی‌های اتوبان قزوین ـ تهران، قزوین ـ رشت، ورودی‌های شهر قزوین و بعضی از مجتمع‌های خدمات رفاهی به دو صورت مستقل و مشترک با ارگان‌هایی همچون هلال احمر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مراکز خدمات رفاهی استان احداث می‌شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در این طرح از طریق آموزش چهره به چهره، توزیع بروشور و بسته‌های آموزشی خانواده‌ها و کودکان و مسافران نوروزی با مباحث زیست‌محیطی و طرح ملی مسیر سبز ـ ساحل پاک مطلع و آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا می‌گیرند.

شمسی‌پور یادآور شد: علاوه بر آن تمام مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی حوزه استحفاظی استان قزوین برای انجام اقدامات زیست‌محیطی از قبیل توزیع بروشور، بنر و تفکیک زباله ملزم شده‌اند که در پایان برنامه عملکرد این مراکز مورد ارزیابی قرار گرفته و واحد برتر تشویق می‌شود.

وی از آغاز آموزش رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که به رستوران‌داران آموزش‌های لازم در خصوص پسماند و فاضلاب‌های آنها داده شود تا شاهد کمترین تخریب از بابت این صنف در نوروز باشیم.

انتهای پیام/2667/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول