اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر:

مخالف ادغام محیط زیست و منابع طبیعی هستیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با اشاره به اینکه مخالف ادغام محیط زیست و منابع طبیعی هستیم، گفت: محیط زیست دستگاهی نظارتی است و از این لحاظ توافق نظر نداریم.

مخالف ادغام محیط زیست و منابع طبیعی هستیم

اسحاق عطایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: میزان مشارکت مردمی در سال‌های اخیر بسیار مطلوب بود و روند تعاملی با منابع طبیعی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت که این نشان دهنده ارتقاء سطح فرهنگی در حوزه منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری متولیان منابع طبیعی از جنگل برای افزایش کمیت و کیفیت آن است، اظهار داشت: این فرایند عملیات خاک را جابه‌جا نمی‌کند در حالی که برای انجام پروژه‌های مختلف عمرانی اعم از  انتقال آب، دکل برق، انتقال لوله‌های گاز و ایجاد بزرگراه از سطح جنگل کم می‌شود که البته این امر از نیازهای جامعه برای توسعه امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر در ادامه از توزیع 200 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد و اظهار داشت: 800 هزار اصله نهال در نهالستان و برخی عرصه منابع طبیعی غرب مازندران تولید شد و این برای تقویت عرصه‌های جنگلی بسیار مفید است.

وی گفت: همچنین اخذ سند مالکیت برای 99 درصد از اراضی مربوط به منابع طبیعی از اقداماتی بود که در سال‌های گذشته برای تثبیت منابع طبیعی موفق به انجام آن شدیم و توانستیم از مستثنیات اشخاص جدا کنیم.

عطایی با ابراز خرسندی از روند کاهش قاچاق چوب در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران گفت: این روند حاصل تعامل خوب قضات قوه قضاییه با منابع طبیعی و نوع برخورد با قاچاقچیان چوب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از معادن در منطقه به یکی از معضلات تبدیل شده است زیرا برخی از کسانی که معادن را به عنوان عرصه در اختیارشان قرار می‌گیرد به وظیفه‌شان عمل نمی‌کنند و سعی در گسترش میزان عرصه خود دارند که این امر مشکلاتی را برای منابع طبیعی به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه کار منابع طبیعی بیشتر اجرایی است،گفت: ما مخالف ادغام منابع طبیعی و محیط زیست هستیم زیرا محیط زیست دستگاهی نظارتی است و از این نظر توافق نظر نداریم.

انتهای پیام/86019/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول