اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری:

فعالیت گروه‌های زیرزمینی با عناوین جعلی متوقف شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه در استان مشاهده می‌شود گروه‌های غیر قانونی با عنوان جعلی هیئت مذهبی به شکل زیرزمینی مشغول فعالیت هستند که این مسئله یک خطر جدی تلقی می‌شود.

فعالیت گروه‌های زیرزمینی با عناوین جعلی متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد میربد در آخرین نشست ستاد شئون فرهنگی استان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: متاسفانه از دو سال گذشته یک جریان انحرافی با افکار و عقایدی تفرقه‌افکنانه در کشور به راه افتاده است که برخورد و آگاه سازی جریانات یکی از اولویت‌های اصلی ستاد شئون محسوب می‌شود

وی افزود: این جریان انحرافی تنها به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است.

میربد تصریح کرد: این جریان با هدف اختلاف‌افکنی و خدشه‌دار کردن وحدت در جامعه اسلامی و به منظور مقابله با جریان سنی‌های سلفی در کشور به راه افتاده است که عدم مقابله با این جریان آسیب‌ها و خطرات جدی را در پی خواهد داشت.

وی از تشکیل گروهای مذهبی غیرقانونی و زیرزمینی در استان ابراز نگرانی کرد و افزود: متاسفانه در استان مشاهده می‌شود گروهای غیرقانونی با عنوان جعلی هیئت مذهبی به شکل زیرزمینی مشغول فعالیت هستند که این مسئله یک خطر جدی تلقی می‌شود و برخورد با این تحرکات بسیار جدی و ضروری است.

میربد با تاکید بر لزوم برگزاری با شکوه تمامی اعیاد و شهادت‌های ائمه اطهار در طول سال، از بی‌توجهی برخی هیئت‌ها در گرامیداشت ولادت‌ها و شهادت‌های تمامی ائمه (ع) انتقاد کرد.

وی افزود: متاسفانه در استان به برگزاری باشکوه شهادت برخی از ائمه توجه ویژه می‌شود اما نسبت به ولادت و شهادت‌های برخی از ائمه اطهار (ع) بی‌توجهی و گاهی غفلت می‌شود که این مسئله زیبنده فرهنگ دینی نیست.

میربد با اشاره به مصوبه قبلی ستاد شئون فرهنگی در ارتباط با تغییر واژه دهه فاطمیه به ایام تصریح کرد: در تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) دو نقل 75 روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یعنی سیزدهم جمادی الاول و 95 روز یعنی سوم جمادی‌الثانی بیان شده بر همین اساس به دلیل مشخص نبودن دقیق زمان شهادت به کار بردن واژه ایام مناسب‌تر است.

میربد با بیان اینکه سنت دیرینه دسته‌روی هیئت‌های عزاداری استان در ایام فاطمیه ضعیف است، تصریح کرد: در حال حاضر در شهرکرد دو هیئت ثابت و فعال مراسم دسته‌روی در خیابان شهر را انجام می‎دهند که امید است با تبلیغات و فراخوانی مناسب تعداد این هیئت‎‌ها تقویت و فضای شهر در روز شهادت حضرت زهرا (س) آکنده از غم و معنویت باشد.

وی با اشاره به برگزاری 9 جلسه ستاد شئون فرهنگی در سال 92 ، محتوا و جریان‌سازی این ستاد در مسائل مختلف را چشمگیر و برجسته دانست و تصریح کرد: اگرچه برخی از مصوبات این ستاد به مرحله اجرا نرسیده است اما محتوای غنی و جریان‌ساز آنها تاثیرات شگرفی را در روند انجام فعالیت‌های فرهنگی خواهد گذاشت.

میربد با بیان اینکه ستاد شئون فرهنگی در استان به یک بلوغ و رشد قابل قبولی دست یافته است، اجرایی شدن مصوبات این ستاد را زمینه‌ساز رشد و اعتلای استان در همه عرصه‌ها دانست.

انتهای پیام/68001/ی/آ3004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول