اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نرماشیر:

جایگاه امامان معصوم(ع) در جامعه تبیین شود

امام جمعه نرماشیر با اشاره به ایجاد شبهه در مورد ائمه اطهار (ع) گفت: جایگاه امامان معصوم(ع) باید در جامعه تبیین شود.

جایگاه امامان معصوم(ع) در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، حجت‌الاسلام ایرانژاد ظهر امروز در جمع فرهنگیان نرماشیر اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) با یک بحران به نام سقیفه مواجه بود و می‌توانست گوشه خانه بنشیند و گریه کند، اما بلند شد و فتنه را افشا کرد و فریاد برآورد.

وی ابراز داشت: افرادی جمع شدند و خواستند غدیر را انکار کنند، اما حضرت زهرا(س) در مقابل آنها محکم ایستاد.

امام جمعه نرماشیر تصریح کرد: مشروعیت امامان معصوم(ع) با خداست، اما مقبولیتش با مردم است، امام حسن (ع) امام بود، وقتی مردم یاریش نکردند، مجبور به صلح شد.

ایرانژاد ادامه داد: امام موسی بن جعفر(ع) هم امام بود، اما وقتی مردم ایشان را تنها گذاشتند، مگر 14 سال گوشه زندان قرار نگرفت؟ امام شدن امیرالمؤمنین مشروعیتش با خداست، اما مردم باید جمع شوند تا او بتواند حکومت کند.

وی عنوان کرد: این است که حضرت زهرا(س) می‌آید و در بقیع گریه می‌کند، این یک گام حضرت زهرا(س) برای افشاگری فتنه‌گران سقیفه بود و در جاهای متعددی با سخنرانی به افشاگری برخاست و باید این حرکت سیاسی فاطمه(س) در جامعه الگو شود.

ایرانژاد یادآور شد: از ارکان اعتقادی و از فروع دین ما تولی و تبری است و این را باید جوان‌ها و نوجوان‌های ما یاد بگیرند و بدانند که امام نسبت به جامعه، مثل نخ تسبیح به دانه‌های تسبیح است و اگر نخ تسبیح پاره شود، دانه‌های تسبیح از هم می‌پاشند، بنابراین ما ناگزیریم از اینکه بدانیم جایگاه امام(ع) در جامعه چیست؟ زیرا امروزه خیلی‌ها دارند، علیه نظریه امامت شبهه ایجاد می‌کنند.

امام جمعه نرماشیر افزود: تمام عقاید و معارف و احکام دین در سایه اعتقاد به ولایت و امامت علی(ع) و آل علی(ع) معنا و ارزش می‌یابد.

انتهای پیام/80026/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول