اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

سیره امامان معصوم الگویی برای امروز جامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: سیره امامان معصوم الگویی برای امروز جامعه اسلامی است.

سیره امامان معصوم الگویی برای امروز جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا با اشاره به اهمیت و نقش برگزاری همایش علمی و پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) در استان اظهار کرد: سیره امامان معصوم (ع)، بنا به مقتضیات و شرایط سیاسی، اجتماعی زمان، مختصات ویژه‌ای دارد که تبیین آن‌ها می‌تواند الگوهایی برای امروز جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: دوره امامت امام رضا (ع) به ویژه سال‌های پایانی حیات آن حضرت که در جریان ولایتعهدی مطرح شد، از وضعیت خاصی برخوردار است، امام رضا (ع) از این فرصت تحمیلی بیشترین استفاده را برای تبلیغ اسلام واقعی برد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا تصریح کرد: امام رضا (ع) در کنار فعالیت‌های علمی در قبال مأمون و سایر رجال سیاسی زمان خود نیز مواضعی اتخاذ کرد که در راستای حفظ میراث امامت مهم بود.

وی افزود: مأمون با طرح قضیه ولایت عهدی و احضار امام از مدینه به مرو اهدافی را دنبال می‌کرد، و در فکر از بین بردن و وجاهت امامت و امام رضا (ع) بود و اهداف سیاسی دیگری را نیز در این اندیشه دنبال می‌کرد اما مواضع سیاسی امام رضا (ع) نه تنها جایگاه امامت را بسیار مهم نشان داد و حراست کرد بلکه مأمون را نیز در دنبال‌گیری اهداف خود مأیوس کرد، امام پس از قبول ولایت عهدی با اصرار مأمون و با شرایط خاص، مأمون را در تنگنا قرار داد و مجبور شد شرایط امام را بپذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تشریح و تحلیل اندیشه‌های سیاسی امام رضا (ع) نیازمند اصلاح روش‌ها و شناسایی متون است، اظهار کرد: این گونه همایش‌ها نقش بسزایی در تحقق این امر دارد.

وی گفت: مهم‌ترین موضع گیری‌های سیاسی امام رضا (ع)در حدیث شریف سلسلة‌الذهب با تبیین امامت و ولایت مطرح شده و بایستی این روایات و احادیث توسط دانشگاهیان و حوزویان بازخوانی شود.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا اظهار کرد: امام هشتم (ع) برای تثبیت امامت و جلوگیری از انحراف افکار عمومی که توسط گروه‌های مخالف جبهه امامت به وجود آمده بود، در محورهای سیاسی و فرهنگی جانانه دفاع کرد و به همین خاطر سیره و معارف رضوی یک منبع غنی و بسیار مغتنم برای شیعه محسوب می‌شود که باید آن را مورد دقت قرار داد و از درون آن رفتار و سیره، به یک نظریه اجتماعی دست پیدا کرد.

وی در پایان نشر معارف دین و تبیین مکتب اهل بیت(ع) را مهم‌ترین حرکت سیاسی امام رضا(ع) توصیف کرد و گفت: به واسطه همین اقدامات عظیم و تلاش‌های گسترده‌ی عالم آل رسول(ص) است که سیره سیاسی حضرت بهترین، مؤثرترین و کارآمدترین الگو در عرصه سیاست است.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول