اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین ظرفیت را برای ایجاد اشتغال دارند

استاندار هرمزگان گفت: استفاده از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است که باید در این خصوص اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین ظرفیت را برای ایجاد اشتغال دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری ظهر امروز در پنجمین نشست تخصصی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌تواند فضای کسب و کار را متحول کند، اظهار داشت: رسیدن به رشد اقتصادی مثبت با فعالیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی در زمینه‌های اقتصادی محقق می‌شود و در این زمینه دولت باید تسهیل کننده امور برای فعالیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی باشد.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی تاکید کرد و بیان داشت: صندوق توسعه ملی در حال حاضر دارای 30 میلیارد دلار موجودی است که با معرفی طرح‌های اقتصادی می‌توان از تسهیلات این صندوق استفاده کرد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه برای دریافت منابع صندوق توسعه ملی باید طرح‌های سرمایه گذاری استان را معرفی کنیم، گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری، با اختصاص 100 میلیون دلار تسهیلات به طرح‌های شیلاتی هرمزگان موافقت شد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید کار خود را در شرایط سخت و پرمشغله‌ای آغاز کرد، بیان داشت: با وجود تمامی این مشکلات میزان تورم با اقدامات دولت به حد قابل توجهی کاهش یافت و سرمایه‌گذاران ایرانی قدرت کار بیشتری پیدا کردند.

جادری در ادامه تصریح کرد: حماسه سیاسی به خوبی در سال 92 محقق شد و با اقدامات دولت تدبیر و امید که نتیجه آن کاهش تورم، خروج از رکود اقتصادی و همچنین مذاکرات موفقیت آمیز هسته ای بود، بخشی از حماسه اقتصادی نیز تحقق یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر به رشته‌های کاربردی و مهارت آموزی در مراکز علمی و دانشگاهی شد و افزود: دانشگاه های هرمزگان باید در راستای تربیت نیروهای انسانی ماهر در رشته‌های کاربردی و مورد نیاز جامعه تحرک بیشتری از خود نشان دهند و این موضوع را بارها به آنها تذکر داده ایم.

وی همچنین از کاهش فعالان در مشاغل بخش کشاورزی استان هرمزگان انتقاد کرد و گفت: در سال 90 تعداد شاغلان بخش خدمات در هرمزگان 49.8 درصد بود که این رقم در سال 91 به 54 درصد رسید اما تعداد شاغلان بخش کشاورزی استان از رقم 23 درصدی سال 90 به 15.4 درصد در سال 91 کاهش یافت.

استاندار هرمزگان ادامه داد: شاغلان بخش صنعت هرمزگان نیز از 22 درصد به 31 درصد افزایش یافته که لازم است این آمار متوازن باشد و با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب کشاورزی استان، تعداد شاغلان در این بخش افزایش یابد.

جادری عنوان کرد: مشاغل خانگی نیز یکی از ظرفیت‌های خوب به خصوص برای زنان خانه دار است تا بتوانند درآمد مناسبی داشته باشند که باید شرایط عرضه این محصولات نیز فراهم شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تشکیل منظم و هر ماه یک بار جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان هرمزگان در سال آینده تاکید کرد.

انتهای پیام/88001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول