اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

ایجاد اشتغال برای 5700 نفر توسط بسیج سازندگی خراسان رضوی

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته حدود 5 هزار و 700 شغل توسط بسیج سازندگی این استان ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال برای 5700 نفر توسط بسیج سازندگی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علیرضا تواضع عصر امروز در نشست خبری اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر در بخش اشتغال و امور مربوط به آن اقدامات مختلفی انجام می‌شود که انتهای آنها مشخص نبوده چرا که همواره حلقه‌های مفقود زیادی در این مسیر وجود دارد که باید با انجام کارشناسی دقیق این مسائل برطرف شود.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی که در مجموعه بسیج سازندگی انجام شده مشاهده می‌شود که این حلقه‌های اقتصادی در زمینه اشتغال چندان به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر متصل نیستند.

تواضع ادامه داد: ما در بسیج سازندگی توانستیم با راه‌اندازی کارگروه اشتغال این مشکلات را شناسایی و در راستای حل آنها راهکارهایی را چاره‌اندیشی کنیم.

این مسئول گفت: در همین راستا در مجموعه بسیج سازندگی بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها را روی همین موضوع متمرکز کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی بیان داشت: در همین راستا مؤسسه مالی و اعتباری مهر موضوع تأمین منابع مالی را پیگیری می‌کند؛ که تاکنون در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده است.

تواضع تأکید کرد: در استان خراسان رضوی در سال گذشته 30 میلیارد تومان در بخش اشتغال و 21 میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی بودجه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی در این بخش ارائه وام و تسهیلات در بخش اقتصاد مقاومتی در روستاها است.

تواضع به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای افراد علاقمند به کسب و کار اشاره کرد و گفت: در این رابطه نظارت‌های تخصصی بر امر آموزش توسط سازمان فنی و حرفه‌ای همان شهرستان انجام می‌شده که افراد شرکت‌کننده در پایان دوره و پس از گذراندن مراحل آزمون موفق به کسب کارت مهارت مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای می‌شدند.

وی عدم توانایی اتصال فن و دانش به کسب و کار را نقطه ضعفی دیگر در فرایند اشتغال در استان و اهداف بسیج سازندگی دانست و تأکید کرد: برای حل این مسئله موضوع هدایت و حمایت افراد را با جدیت پیگیری کردیم.

به گفته وی در حال حاضر نیز تمام تلاش به سمتی رفته است که هر آنچه در توان افراد بوده در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و خدمات ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارائه تسهیلات و پشتیبانی‌های لازم در اقتصاد مقاومتی صرفا در روستاها متمرکز است، گفت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی در پنج عرصه تولید و پرورش مرغ بومی و ماکیان، قارچ، پرورش کرم ورمی کمپوست، شیلات و محصولات گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

تواضع با برشمردن نقاط ضعف در مسیر اشتغال افراد گفت: تمام تلاش خودمان در بسیج سازندگی را به کار خواهیم بست تا مبادا افراد بیکار به بیکاران بدهکار تبدیل شوند و در این مسیر مدام با رصد برنامه‌ها و اقدامات با چشمان باز به هدایت و حمایت از افراد جویای کار پرداخته‌ایم.

وی همچنین با انتقاد از محصولات موجود در بازار مشهد ابراز داشت: در حال حاضر متأسفانه به دلیل ضعف‌هایی که وجود دارد بعضی اجناس و محصولاتی که در بازارهای مشهد دیده می‌شود تولید مشهد و استان نیست و این در حالی است که ما تولیدات خوبی در استان داریم که به دلیل ناشناخته ماندن و ضعف چرخه تولید ناشناخته و بدون حمایت رها شده‌اند.

تواضع با تأکید بر اینکه در موضوع اشتغال همه دستگاه‌ها باید با هم ید واحدی تشکیل دهند تا گره مشکل باز شود گفت: بسیج سازندگی در طول دو سال گذشته همواره در خط مقدم این عرصه با افتخار فعالیت کرده که انتظار می‌رود با توجه به چند وجهی بودن مسائل این حوزه تمام دستگاه‌ها در حد توان پای کار بیایند.

وی بیان داشت: در سال گذشته حدود 5 هزار و 700 نفر ایجاد اشتغال توسط بسیج سازندگی استان انجام شده است که این تعداد در سال 92 با افزایش 3 هزار نفری به بیش از 8 هزار نفر اشتغال رسیده همچنین درصد کل وام‌های پرداختی تا پایان سال 100 درصد است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست جواد عباس‌زاده مسئول نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی به ارائه توضیحاتی در خصوص تعداد و چگونگی فعالیت غرفه‌های نمایشگاه پرداخت.

این نمایشگاه همه روزه در مکان بلوار شهید برونسی، بعد از مجتمع مسکونی شهید رفیعی دایر و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول