اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌‌مقام کمیته امداد کردستان عنوان کرد

اجرای 4 هزار و 500 طرح اشتغالی در کردستان

قائم‌ مقام کمیته امداد کردستان گفت: با اجرای 4 هزار و 500 طرح اشتغالزایی با اعتبار 8 میلیارد و 300 میلیون تومان، این دستگاه برای چندمین سال متوالی به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال در کشور انتخاب شد.

اجرای 4 هزار و 500 طرح اشتغالی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، رضا طاهری صبح امروز در پنجمین جلسه شورای زکات شهرستان کامیاران، با اشاره به برپایی برنامه‌های مقدماتی خوب در راستای اشاعه فرهنگ زکات، اظهار داشت: تاکنون بیش از 480 جلسه کارگروه برای اجرایی شدن برنامه‌های زکات در استان و شهرستان‌ها برپا شده است.

وی با اشاره به همکاری بیش از 160 روحانی و مبلغ به صورت مستقیم در شهر ها و روستاها، افزود: 2 هزار و 100 نفر عاملین زکات در بیش از 20 شهر و 700 روستا در زمینه فرهنگ‌سازی زکات در حال همکاری با کمیته امداد هستند.

طاهری در خصوص طرح‌های عمرانی  صورت گرفته از محل اعتبارات زکات، اظهار داشت: 270 طرح عمرانی در سطح روستاها از محل منابع زکات افتتاح و یا در حال احداث هستند.

قائم‌ مقام کمیته امداد کردستان زکات جمع‌آوری شده از سوی خیرین سطح استان را 12 میلیارد و 900 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد استان بالغ بر 2 میلیارد تومان برای توانمندی و بالغ بر 700 میلیون تومان معادل زکات، ویژه پروژه‌ها به شهرستان‌ها پرداخت نموده است.

وی گفت: در راستای تأمین جهیزیه مددجویان نیز اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در سال 92 تخصیص داده شده است.

به گفته قائم‌ مقام کمیته امداد کردستان، کسب مقام دوم کشور در زمینه جمع‌آوری زکات‌های مردمی مایه افتخار و نوع دوستی مردم خیر کردستان است.

طاهری در خصوص خانوارهای زیرپوشش این نهاد هم گفت: بیش از 53 هزار خانواده کردستانی زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی افزود: از میان مددجویان زیرپوشش کمیته امداد، 26 هزار نفر زنان سرپرست خانوار و بیش از 5 هزار و 100 نفر را ایتام زیر 15 سال تشکیل می‌دهند.

طاهری با اشاره به 12 هزار دانش‌آموز و دانشجوی بهره‌مند از خدمات کمیته امداد امام (ره)، افزود: در استان بیش از  12 هزار حامی سالانه بالغ بر 6 میلیارد تومان در راستای تقویت بنیه تحصیلی و تأمین معاش مددجویان محصل هزینه پرداخت می‌کنند.

قائم‌ مقام کمیته امداد کردستان گفت: اجرای بیش از 4 هزار و 500 طرح اشتغالزایی در استان سبب شد این دستگاه برای چندمین سال پیاپی به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال در کشور انتخاب شود.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل منابع کمیته امداد و 26 میلیارد تومان از سوی منابع بانکی اجرا و راه‌اندازی شده‌اند.

طاهری به 30 هزار بازدید صورت گرفته از طرح‌های خودکفایی کمیته امداد به منظور هدایت و حمایت برای تثبیت این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: در سال 92 بیش از 17 هزار آموزش مهارتی و خودکفایی در سطح استان از سوی کمیته امداد امام (ره) برگزار شده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تحرک اقتصادی را از شروط اصلی پیشبرد اهداف اقتصادی مقاومتی برشمردند و عدالت اجتماعی را از بندهای اصلی آن دانستند، اظهار داشت: بهبود رفاه اقتصادی و اجتماعی نیازمندان لازمه تحقق عدالت اجتماعی است که امیدوارم در این راستا نهایت تلاشمان را داشته باشیم.

قائم‌ مقام کمیته امداد کردستان در پایان گفت: کمیته امداد در کردستان در زمینه‌های درمانی، خدماتی، فرهنگی و تربیتی نیز جزو استان‌های برتر در کشور است.

انتهای پیام/79018/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول