اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق اصناف همدان:

بهترین عملکرد اتاق اصناف در واحد پلمب بوده است

رئیس اتاق اصناف استان همدان عملکرد واحد پلمب را در اتاق اصناف خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال 92، 416 واحد متخلف پلمب شده است.

بهترین عملکرد اتاق اصناف در واحد پلمب بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا فرسایی‌وحید شامگاه یکشنبه در آخرین اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان در سال 92 به گزارش عملکرد اتاق اصناف در سال 91، 92 و مقایسه آن با سال 89 و 90 پرداخت و اظهار کرد: هدف از گزارش عملکرد طی چهار سال، تخریب هیئت رئیسه‌های قبلی نبوده است و آنها نیز براساس توان و ظرفیت خود تلاش‌هایی داشته‌اند.

وی با اشاره به تلاش اتاق اصناف در سه حوزه مدیریت اداری، مالی و منابع انسانی در سال‌های 89 تا 92 افزود: اتاق اصناف به دنبال نهادینه کردن ثبت و ضبط عملکردها و نظارت دقیق اجرای سیاست‌های کلی مدنظر مقام معظم رهبری برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی، اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید است.

رئیس اتاق اصناف استان همدان واحد کمیسیون نظارت را بالاترین مرجع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری اصناف دانست و تصریح کرد: کمیسیون نظارت اتاق اصناف با اجرای 19 جلسه و 71 مصوبه در سال 89، اجرای 20 جلسه و 116 مصوبه در سال 90، اجرای 19 جلسه و 175 مصوبه در سال 91 و اجرای 21 جلسه و 235 مصوبه در سال 92 تا به امروز عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملکرد اجلاس اتاق اصناف به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری بعد از کمیسیون نظارت اضافه کرد: تعداد جلسات اجلاس در سال 89، 12 جلسه و 18 مصوبه بوده که در سال 90 به 12 جلسه و 27 مصوبه رسیده است.

این مسئول ادامه داد: تعداد جلسات اجلاس در سال 91 نیز 12 مورد و 68 مصوبه بوده که در سال 92 به 13 جلسه با 81 مصوبه رسیده است.

فرسایی‌وحید وظیفه هیئت رئیسه اتاق اصناف را سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و نظارت دانست و افزود: ناظر واحد فرهنگی، روابط عمومی و دبیر اتاق اصناف نیز در راستای اجرای طرح ارتقای فرهنگی مراکز خرید و پاساژها، انتشار چهار شماره نشریه اصناف، طراحی و اجرای آرم اتاق اصناف و طراحی و چاپ کارت شناسایی رؤسای اتحادیه‌های صنفی تلاش بسیاری را داشته‌اند.

وی ضمن بیان عملکرد اتاق اصناف طی چهار سال اخیر به اصول مدیریت صحیح پرداخت و گفت: ساده‌ترین و جامع‌ترین هنر انجام کار به وسیله دیگران، اصول مدیریت نامیده می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان همدان یادآور شد: مدیران ابزارهای موجود برای رسیدن به اهداف را با توجه به اصول مدیریتی چون برنامه‌ریزی، ساماندهی، هماهنگی، کنترل و نظارت مهندسی کرده و با استفاده بهینه از زمان و مکان به بهترین نتیجه‌گیری خواهند رسید.

وی برگزاری شش دوره نمایشگاه مختلف را از خردادماه 91 به بعد مهم‌ترین کارهای صورت گرفته در اتاق اصناف دانست و اظهار کرد: اجرای طرح شبنم در راستای مبارزه با قاچاق کالا و حمایت‌ از تولیدات داخلی، نقش محوری اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و اصناف در اجرای مرحله اول طرح هدفمندی یارانه‌ها، راه‌اندازی سایت اتاق اصناف به منظور دستیابی همشهریان و اصناف به اطلاعات روز و نرخ‌ کالاها در سطح شهر از اقدامات مهم صورت گرفته طی دو سال اخیر بوده است.

فرسایی‌وحید تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم مکانیزه بازرسی به سامانه G‌PS در ایام‌الله دهه فجر به منظور کنترل بازرسی در سطح شهر، طرح ارتقای فرهنگی پاساژها و مراکز خرید شامل ساماندهی پوشش بانوان و فروشندگان که جزو طرح‌های کشور به ثبت رسیده و در راستای تعمیم به کل کشور خواهد بود، از دیگر اقدامات صورت گرفته در اتاق اصناف طی دو سال اخیر است.

وی راه‌اندازی سایت آموزشی آنلاین به منظور متمرکز کردن آموزش‌های اصناف را از مهم‌ترین کارهای صورت گرفته در سال‌های 91 تا 92 دانست و خاطرنشان کرد: تدوین چارت سازماندهی اتاق اصناف، تدوین شرح وظایف پرسنل براساس چارت اداری و ابلاغ به پرسنل برای ساماندهی اداری از اقدامات صورت گرفته در سال 91 و 92 بود.

وی با اشاره به آغاز بررسی طرح آمارگیری از واحدهای صنفی به منظور برنامه‌ریزی دقیق در زمینه‌های مالی، شهری و اجتماعی اضافه کرد: در هشت ماه از شروع طرح آمارگیری از واحدهای صنفی برای نخستین‌بار در استان، کار آن به پایان رسیده است.

رئیس اتاق اصناف استان همدان حضور در جلسات دولتی و بخش خصوصی را در سال 91 بیش از 285 جلسه دانست و افزود: در سال 92 نیز بیش از 297 جلسه با بخش دولتی و خصوصی برگزار شده است.

وی با اشاره به اجرای نرم‌افزار واحد پلمب که فاز نخست آن به پایان رسیده است، ادامه داد: نرم‌افزار پلمب دارای قابلیت بسیار بالا و از جامع‌ترین نرم‌افزارها در کشور است که می‌تواند ضریب آمار واحد‌های صنفی را مشخص، ردیابی و شناسایی تصویری کند.

فرسایی‌وحید خاطرنشان کرد: تدوین اساسنامه مراکز خرید پاساژها و پیگیری نصب دوربین‌های مدار بسته به منظور ساماندهی و نظارت، تجهیز اتاق اصناف به سیستم سانترال مخابراتی و تلفن گویا و تجهیز نرم‌افزار مالی اختصاصی برای واحد مالی اتاق اصناف بخش دیگری از اقدامات اتاق اصناف در دو سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به عملکرد واحد پلمب اصناف در چهار سال اخیر اظهار کرد: در سال 89 پلمب‌های انجام شده 702 مورد، فک پلمب‌ 620 مورد، اخطاریه‌های صدور ماده 28 و 29، 6 هزار و 890 مورد و نامه‌های ارسال شده از سوی اتحادیه 5 هزار و 470 مورد بوده است.

رئیس اتاق اصناف استان همدان پلمب‌های انجام شده را در سال 90 726 مورد دانست و افزود: فک پلمب‌ نیز در این سال 598 مورد، اخطاریه‌های صادر ماده 28 و 29، 7 هزار و 657 مورد و نامه‌های ارسالی از سوی اتحادیه 6 هزار و 230 مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 91 پلمب‌های انجام شده 936 مورد، فک پلمب‌ 892 مورد، اخطاریه‌های ماده 28 و 29، 9 هزار 874 مورد و نامه‌های ارسالی از سوی اتحادیه 9 هزار و 623 مورد بوده است.

فرسایی‌وحید در پایان با اشاره به عملکرد واحد پلمب اصناف در سال 92 خاطرنشان کرد: در سال 92 نیز 416 مورد انجام پلمب، 392 مورد فک پلمب بوده و اخطاریه‌های ماده 28 و 29 به 19 هزار و 108 مورد و نامه‌های ارسالی از سوی اتحادیه به 19 هزار و 25 مورد رسیده است.

انتهای پیام/89026/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول