اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه تاکید کرد

ترویج تفکر دینی و سیاسی حضرت زهرا(س) در دهه فاطمیه

فرماندار بشرویه گفت: ترویج سیره زندگانی و تفکر دینی و سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) در سوگواری‌های دهه فاطمیه و در برنامه‌های فرهنگی هیئت‌های مذهبی گنجانده شود.

ترویج تفکر دینی و سیاسی حضرت زهرا(س) در دهه فاطمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمد علی مهدی‌نژاد ظهر امروز در همایش فاطمیون بشرویه اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) برترین بانوی عالم بشریت است.

وی تاکید کرد: این بانوی بزرگوار مرز بین کفر و حق بود و دشمنان مکتب علوی برای ضربه‌زدن به این مکتب و نابودی حق آن حضرت را که به دفاع از امام زمان خود برخاسته بود را به شهادت رساندند.

فرماندار بشرویه با تاکید بر برگزاری هر چه با شکوه‌تر عزاداریِ‌های دهه فاطمیه در بشرویه متذکر شد: علاوه بر زندگی معنوی و دینی حضرت زهرا(س) سیره و زندگانی سیاسی این بانو نیز باید برای جوانان تبیین و روشن شود.

مهدی‌نژاد تصریح کرد: اقدامات و برنامه‌های فرهنگی هیئت‌های مذهبی باید بیش از پرداختن به سایر امور باشد چرا که انجام فعالیت‌های فرهنگی ماندگار و تاثیرگذار است.

این مقام مسئول اذعان داشت: برگزاری هرچه پرشور و با شکوه‌تر آیین‌های مذهبی مانند گرامیداشت ایام سوگواری فاطمیه منجر به نشر و گسترش بیش از پیش فرهنگ فاطمیه و تشیع می‌شود.

تکریم شهادت حضرت زهرا (س) تکریم شهادت همه معصومین است

امام جمعه موقت بشرویه نیز در این همایش اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان "ام الائمه" شناخته می‌شود و تکریم شهادت این بانوی بزرگوار تکریم از شهادت همه ائمه معصوم(ع) است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر حدادیان اضافه کرد: دخت نبی اکرم (ص) در دورانی که امام علی(ع) توسط دشمنان خانه‌نشین شده بود به دفاع از او برخاست و در برابر دشمنان شیعیان قد علم کرد و در راه دفاع از ولایت جان خود را فدا کرد.

وی تاکید کرد: ما نیز امروز به عنوان شیعیان مکتب امیر المومنین(ع) با پیروی از منش و سیره این بانوی بزرگ اسلام باید همواره در دفاع از ارزش‌های اصیل اسلام و ولایت همیشه در صحنه باشیم.

امام جمعه موقت بشرویه متذکر شد: با توجه به تقارن عزاداری‌های فاطمیه با نوروز فضا سازی‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و همچنین مراسم‌های آغاز سال نو باید به گونه‌ای برگزار شود که حرمت و شان ایام دهه فاطمیه نیز حفظ شود.

انتهای پیام/69006/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول