اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی ساوه:

ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ فرهنگ شیعه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه گفت: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ فرهنگ شیعه است.

ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ فرهنگ شیعه است

حجت‌الاسلام حسن صلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه ایام فاطمیه متقارن با ایام نوروز است، همه وظیفه داریم شأن و منزلت حضرت زهرا(س) را به نحو مطلوبی حفظ کنیم.

وی ابراز داشت: ایام فاطمیه از جایگاه بالایی برخوردار است و برنامه‌های این ایام باید همانند عاشورا و محرم با کیفیت برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه اظهار کرد: آن بانوی بزرگ اسلام دختری نمونه و بی‌همتا برای پیامبر گرامی اسلام‌(ص)، همسری فداکار برای امیر‌المومنین علی‌(ع) و مادری دلسوز برای امام حسن(ع) و امام حسین‌(ع) و دیگر فرزندان خود بود و توانست در هر سه نقش سرمشق ماندگار برای بشریت باشد.

وی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در مورد ایام فاطمیه، بیان کرد: باید فاطمیه عاشورایی برگزار شود و هر سال بر کیفیت و کمیت این مراسم افزوده شود که این نیازمند برنامه‌ریزی گسترده‌ است.

صلاحی تصریح کرد: پاسداشت فاطمیه، پاسداشت خوبی‌ها، کرامت‌های انسانی‌، ولایت‌مداری، دین‌باوری و شعائر الهی است، از این رو باید کوشید تا در ایام شهادت آن بانوی بزرگوار، معرفت و محبت عموم مردم را به ایشان بیشتر ساخت.

وی خاطرنشان کرد: احادیث و روایات متعددی داریم که هر کس فاطمه(س) را خشنود کند پیامبر(ص) را خشنود کرده و هر کس پیامبر(ص) را خشنود کند در واقع خداوند را خشنود کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان باید نسبت به برگزاری با شکوه مراسم‌ سوگواری این ایام اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: سالروز شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) همواره یادآور سیره نیکو و مجاهده خستگی‌ناپذیر آن بانوی مکرمه اسلام است، دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) همواره سر‌مشق نیکویی برای زنان عالم است.

رئیس تبلیغات اسلامی ساوه اعزام مبلغ به روستاهای منطقه را از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره برشمرد و افزود: برگزاری دعای ندبه و کمیل، زیارت عاشورا، قرائت خطبه فدکیه، محافل انس با قرآن و حدیث با برپایی خیمه‌های عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی برپایه سخنرانی و نوحه‌خوانی در نقاط مختلف شهر از جمله برنامه‌های ایام فاطمیه خواهد بود.

انتهای پیام/87003/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول