اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهمترین کارکرد و ماموریت رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتی

تمیزی‌فر: فرهنگ‌سازی و اعتلای اقتصاد کشور از طریق تشویق افکار عمومی صورت گیرد

رئیس سازمان بسیح رسانه استان اصفهان گفت: مهمترین ماموریت رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد فرهنگ‌سازی و اعتلای اقتصاد کشور از طریق تشویق افکار عمومی است.

تمیزی‌فر: فرهنگ‌سازی و اعتلای اقتصاد کشور از طریق تشویق افکار عمومی صورت گیرد

محمد رحیم‌ تمیزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی و همیاری همه ملت و ارگان‌ها برای اجرای سیاست‌های ابلاغی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با توجه به فرمایش رهبری که فرمودند« اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه یک واقعیت است»، بایستی افق‌های بسیار بلند و نویدبخشی را از طریق رسانه‌ها در منظر مردم مقاوم و سلحشور ایران برای تحقق این مهم قرار داد.

وی اضافه کرد: باید از درون مشکلات و تهدیدهای موجود در جامعه عبور و ضمن تبدیل آنها به فرصت، با استفاده از راهنمایی‌های معظم له، سیاست‌های اصل 44 و ظرفیت‌های موجود، جامعه‌ای مقتدر و در شان نظام اسلامی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان تاکید کرد: دشمن از سال 90 عملاً وارد جنگ اقتصادی با نظام جمهوری اسلامی شده و قصد زمین‌گیر کردن نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد، که مطمئن هستیم با مدد و توکل از خداوند متعال این طرح دشمن نیز همچون طرح‌های قبلی با شکست روبرو خواهد شد،  لذا می‌بایست جهت مقابله با دشمن حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را به جد دنبال کرده و از تمام ظرفیت رسانه‌ای کشور استفاده کرد.

وی تصریح کرد: رسانه به عنوان نهادی پیشرو و جریان ساز و به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای هویت و اقتداربخش می‌تواند نقش موثر و فعالی در پرداختن به اقتصاد مقاومتی و جهت‌دهی آن در نهادها و ارگان‌های کشور و آحاد جامعه داشته باشد.

تمیزی‌فر ابراز کرد: رسانه با هدف‌گذاری صحیح، مشخص نمودن راهبردها و سیاست‌گذاری‌ها و انعکاس نظرات نخبگان و صاحب‌نظران و مطالبه فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب از مسئولان کشور، این حرکت راهبردی را به سرمنزل مقصود رساند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مأموریت‌های رسانه‌ها در اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی و اعتلای اقتصاد کشور به سمت اقتصاد مقاومتی، هدایت متخصصان و کارآفرینان اقتصادی به سمت تولید محصولات استراتژیک، تشویق افکار عمومی جهت افزایش مشارکت موثر در همکاری با دولت است.

رئیس سازمان بسیج سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: از جمله راهبردهای رسانه‌ها در اقتصاد مقاومتی را می‌توان ترویج اقتصاد مقاومتی و تنوع‌بخشی به الگوهای مناسب اقتصادی متناسب با نیاز کشور و شرایط خاص تحریم، تبیین و تحکیم حوزه‌های راهبردی اقتصادی در سطوح سرمایه‌گذاری، منابع انسانی، فرصت‌های تولیدی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مناسب و متعادل در جهت رشد سرمایه‌گذاری در کشور، گسترش و تعمیق فرهنگ کار و تبیین نقش آثار آن بر استقلال اقتصادی کشور نام برد.

وی اظهار کرد: معرفی مدل و الگوی مطلوب اقتصادی با تکیه بر اصول علمی و آموزه‌های اسلامی، تبیین و تشریح نقش اقتصاد مقاومتی و کارکردهای سازنده آن در استقلال اقتصادی کشور و رهایی از وابستگی غربی، زمینه‌سازی برای توجه بیشتر سایر نهادهای کشور در چگونگی پرداختن به موضوع  اقتصاد و سوق دادن سرمایه‌گذاران مالی و بانکی برای مشارکت جدی در اقتصاد مقاومتی از جمله این راهکارها است.

تمیزی‌فر بیان کرد: هدایت دولت و مجلس شورای اسلامی با هدف تعامل موثر با یکدیگر و ارائه تسهیلات لازم برای حضور همه جانبه بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی، آسیب‌شناسی موانع و نیازمندی‌های تحقق اقتصاد مقاومتی اطلاع‌رسانی در مورد آثار مثبت و مزایای کاهش وابستگی اقتصادی کشور به بیگانگان، تبیین نقش پررنگ مردم و پشتوانه مردمی در اقتصاد مقاومتی و تبیین نقش اساسی فرهنگ کار در جامعه و ضرورت تشویق به تولید از جمله راهکارهای اثرگذار رسانه‌ها در این حیطه است.

وی در پایان عنوان کرد: سازمان بسیج رسانه به عنوان کوچک‌ترین عضو از جامعه رسانه‌ای استان، نهایت تلاش خود را در هم‌افزایی و نهادینه‌سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در فضای رسانه‌ای کشور در جهت منویات ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب انجام خواهد داد.

انتهای پیام/63030/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول